  • 11. Data: 2014-01-25 13:21:16
    Temat: Re: Nietypowe pytanie m.in. o schemat organizacyjny
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Juzek J...@w...pl ...

    > A niby czym się różni firma skarbu państwa od korporacji, czyli czym
    > się różni socjalizm od kapitalizmu? NICZYM !!
    > Ideologia jest ta sama, ludzie ci samo, tylko za socjalizmu były
    > mniejsze możliwości formalne okradania pracowników.
    > Z opisu wygląda to na kapitalistę, bo kombinuje się jak pozbawić
    > pracownika produkcji dodatków za pracę w szkodliwych warunkach i
    > pewnie jeszcze innych, następnie pod pretekstem zwolnień kombinuje się
    > jak zwolnić pracowników produkcyjnych a zostawić administracyjnych,
    > czyli tych którzy tak naprawdę nic nie robią i stanowią jedynie koszty
> [...]

    Uprasza sie o czytanie ze zrozumieniem.
    Oni chcą zwolnić własnie administracyjnych.

    Ale nie tu jest problem - zwróc uwage, ze watkotwórca nie twierdzi, ze
    jeżeli zwolni sie czesc pracowników jego działu to ten będzie niewydolny.
    Twierdzi, ze wtedy ich prace przejmą inne osoby (czyli mamy nadmiar
    pracowników) i że w innych działach tez są osoby ktore mają nadmiar czasu
    pracy. A cóz to za argument? cóż to za myslenie? Lepiej byc na tyle dobym
    pracownikiem, zeby zwolnili kogoś innego.

  • 12. Data: 2014-01-25 14:17:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:41:24 +0100, Jacek napisał(a):
    > Socjalistyczne, czy nie - tu chodzi o obronę miejsc pracy. Co do

    Obrona miejsc pracy nie mozna wszystkiego uzasadniac, bo wam w koncu
    caly zaklad zbankrutuje.

    > przeludnienia to pojęcie względne. Na pewno dałoby się parę osób
    > wywalić, ale wtedy robotę za nie muszą zrobić pozostali. W porównaniu z

    Co nie znaczy ze tak nie powinno byc.

    > innymi działami, gdzie jest czas na plotki ewentualnie na pasjansa przez
    > pół dniówki to ja przeludnienia nie widzę. Że już nie wspomnę o
    > działach, gdzie całe sztaby ludzi produkują nikomu niepotrzebne tabelki.

    Widac prezes uwaza ze jemu potrzebne.

    Nie martw sie - jesli kontrolerzy sa naprawde potrzebni, to was
    przyjma z powrotem :-)

    > Najbardziej mnie wnerwia zaliczenie tego działu do administracji. Czy
    > pracownik administracji ma do czynienia z chemikaliami (w tym część dość
    > niebezpiecznych), czy pracownik administracji chodzi w ubraniu roboczym
    > i kasku (co prawda nie cały czas, ale gdy wychodzi z biura "na
    > produkcję" to chodzi)? Czy obsługuje maszyny?

    obsluguje maszyny ... biurowe :-)

    Jak zwalniali produkcyjnych to ci bycie administratorem nie
    przeszkadzalo ? :-)

    J.

  • 13. Data: 2014-01-25 14:25:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-25 07:42, sqlwiel wrote:

    > Czyli DOKŁADNIE socjalistyczne! To nie praca, ani miejsce pracy jest
    > dobrodziejstwem. Pan Bóg wyrzucając człowieka z raju powiedział
    > "będziesz pracował w pocie czoła". Celem i dobrodziejstwem jest produkt
    > i zysk.

    LOL - masz proste cele - coś jak trybson i jebanie;)

    Shrek.

  • 14. Data: 2014-01-25 14:35:01
    Od: "Juzek" <J...@w...pl>

    Budzik napisał:
> [...]
    > czasu pracy. A cóz to za argument? cóż to za myslenie? Lepiej byc na
    > tyle dobym pracownikiem, zeby zwolnili kogoś innego.

    No więc sam najpierw czytaj ze zrozumieniem, między wierszami też!
    "Oni" najpierw podmieniają pracowników produkcji na pracowników
    administracji (na papierze a nie faktycznie) a następnie zwalniają
    administrację na papierze a faktycznie zwalniają produkcję.

    Problem natomiast jest, bo pozostali pracownicy produkcji będą musieli
    wykonywać, w tym samym czasie i za te same a może i mniejsze pieniądze,
    dodatkowo pracę zwolnionych osób i tą pracę nie będzie wykonywać
    administracja a produkcja. A nadmiar czasu pracy zawsze ma administracja a
    nie produkcja. Jeśli władze firmy planują spreparować bankructwo państwowej
    firmy i przekształcenie jej w prywatną to zwalnia się najlepszych a
    najgorszych i rodzinę królika się zostawia.

  • 15. Data: 2014-01-25 19:19:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Juzek J...@w...pl ...

    > Jeśli władze firmy planują spreparować bankructwo państwowej
    > firmy i przekształcenie jej w prywatną to zwalnia się najlepszych a
    > najgorszych i rodzinę królika się zostawia.

    A przepraszam, nie mam takiego doświasdczenia w bankrutowaniu firm, jak
    kolega.

  • 16. Data: 2014-01-25 20:58:23
    Od: "Juzek" <J...@w...pl>

    Budzik napisał:

    > A przepraszam, nie mam takiego doświasdczenia w bankrutowaniu
    > firm, jak kolega.

    Ale rozum chyba masz? Tyle w zasadzie powinno wystarczyć, czy tego też
    powiesz że ci brakuje?

  • 17. Data: 2014-01-25 21:27:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Juzek J...@w...pl ...

    > Ale rozum chyba masz? Tyle w zasadzie powinno wystarczyć, czy tego też
    > powiesz że ci brakuje?

    Masz racje, mam tyle rozumu, zeby skonczyc dyskusje w ktorej mój rozmówca
    wykazuje sie tego typu niestandardową kulturą.