  • 1. Data: 2005-04-15 17:50:13
    Temat: Niesolidna firma i ulga podatkowa.
    Od: "Miszcz" <m...@w...pl>

    Bardzo proszę o poradę w następującej sprawie: Budujemy z żona dom. Rok 2004
    był ostatnim rokiem w którym mogliśmy skorzystać z odliczenia z tytułu ulgi
    budowlanej. Zawarliśmy umowę z firmą na budowę kominka ok 20 grudnia 2004. W
    momencie podpisania umowy wpłaciliśmy 7000 tys złotych na co otrzymaliśmy
    fakturę.
    Szefowa po zastanowieniu się uznała że rozsądnym i bezpiecznym terminem
    wykonania pracy będzie 12 luty 2005 i taki właśnie termin został zawarty w
    umowie. W tym terminie mimo wielu naszych interwencji firma zdołała wykonać
    tylko kilka drobnych prac przygotowawczych. Szefowa zaproponowała nam
    podpisanie aneksu do umowy przedłużającego termin wykonania pracy lub
    zadeklarowała gotowość zwrotu pieniędzy. Ponieważ zależało nam na
    skorzystaniu z ulgi zdecydowaliśmy się mimo wszystko podpisać aneks a nie
    wycofywać pieniądze. Aneks przedłużył termin wykonania pracy na 1 kwietnia i
    dodał klauzulę o zwrocie całości wpłaconej kwoty w przypadku nie wywiaznia
    się z umowy. Pewnie i bez tego zwrot pieniędzy jest oczywisty ale poczuliśmy
    się lepiej. Niestety firma do dzisiaj nie zakończyła budowy kominka
    (przywiozła tylko wkład kominkowy nie rozpoczynając nawet montowania
    obudowy) a my słyszymy coraz bardziej nieprawdopodobne wymówki. Dzisiaj nasz
    cierpliwość się wyczerpała i oznajmiliśmy że jeśli nie zakończą pracy do 25
    kwietnia to przyjeżdżamy po zwrot gotówki. Mimo że liczymy się z problemami
    ze zwrotem pieniędzy to oczywiście nasze prawa są tu bezdyskusyjne.

    Moje pytanie dotyczy następującej kwestii: zwrot gotówki wiąże się z korektą
    zeznania podatkowego i nieskorzystaniem z ulgi podatkowej z winy firmy. Czy
    z tego tytułu możemy mieć jakieś roszczenia finansowe wobec firmy ?

    Dziekuję i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-04-16 09:38:29
    Temat: Re: Niesolidna firma i ulga podatkowa.
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Miszcz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > momencie podpisania umowy wpłaciliśmy 7000 tys złotych na co otrzymaliśmy

    Jezusie Nazarenski, kominek za 7 mln zl? On z platyny jest ??

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-04-16 09:39:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Miszcz napisał(a):
    > Zawarliśmy umowę z firmą na budowę kominka ok 20 grudnia 2004. W
    > momencie podpisania umowy wpłaciliśmy 7000 tys złotych

    Z czego jest ten kominek???? Platyna wysadzana brylantami :) ?

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2005-04-16 11:31:18
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    SQLwysyn wrote:

    > Jezusie Nazarenski, kominek za 7 mln zl? On z platyny jest ??

    Wiesz, moze ma 200m wysokosci ;)

    --
    Film: One point 0 .............................. http://tiny.pl/hdmb
    Film: Arktyczna goraczka ....................... http://tiny.pl/hdmz

  • 5. Data: 2005-04-16 12:55:26
    Od: "Miszcz" <m...@w...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Jezusie Nazarenski, kominek za 7 mln zl? On z platyny jest ??

    Ze złota, tytanu i bursztynu. Poza tym jest wielkości pieca Martenowskiego.
    To mamy wyjaśnione.

    Jakieś podpowiedzi co do meritum ?