  • 11. Data: 2008-09-06 12:53:47
    Temat: Re: Nieoficjalne forum
    Od: r...@o...pl

    On 6 Wrz, 12:22, "GrzegorzP" <l...@w...pl> wrote:

    > Ja też rozkręcam właśnie poważniejsze forum i chyba zrobię tak, że aby

    Podlacze sie. Jak zalatwiasz sprawe ochorny danych osobowych?
    Wg GIODO IP samo w sobie jest dana osobowa, a IP+mail+nick
    to juz zestaw piorunujacy. Co za tym idzie wymagane sa zebezpieczenia
    3. stopnia i zgloszenie do GIODO. 99% hostingow nie spelnia
    nawet wymagan podstawowych.
    Wszyscy olewacie do 2 lat za pretami, czy jest jakis magiczny prosty
    sposob
    zeby sie nie przejmowac :) ?

  • 12. Data: 2008-09-06 13:08:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 6 Sep 2008 05:53:47 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):

    > Podlacze sie. Jak zalatwiasz sprawe ochorny danych osobowych?
    > Wg GIODO IP samo w sobie jest dana osobowa, a IP+mail+nick
    > to juz zestaw piorunujacy.

    Dasz jakis link do tego twierdzenia?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2008-09-06 13:28:14
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    > Podlacze sie. Jak zalatwiasz sprawe ochorny danych osobowych?

    Dane osobowe użytkowników są szyfrowane w bazie danych, która znajduje się
    na serwerze dostawcy usług hostingowych.
    Zakładam, że to on jest w obowiązku zabezpieczyć dostęp do tych danych przed
    niepowołowanymi osobami. Tzn. mam na myśli tylko przypadki fizycznej
    kradzieży serwera, czy innego dostępu.

  • 14. Data: 2008-09-06 13:45:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 06 Sep 2008 15:28:14 +0200, GrzegorzP napisał(a):

> [...]
    > się na serwerze dostawcy usług hostingowych. Zakładam, że to on jest w
    > obowiązku zabezpieczyć dostęp do tych danych przed niepowołowanymi

    No tak, ale nie zmienia to faktu, że administratorem danych osobowych
    jest usługodawca (forumodawca).
    Zakładam, że Twoje założenie wynika przede wszystkim z umowy o
    przetwarzanie danych osobowych (art. 31 ustawy), a także, iż jako
    administrator danych masz pełną wiedzę nt. tych środków.

    Pamiętaj bowiem, że firma hostingowa świadczy usługi hostingowe, zatem
    dopóki nie ma wiedzy nt. rodzaju danych, jakie tam gromadzisz, nie ma
    żadnych obowiązków ponad te, jakie przyjęła na siebie na podstawie
    zawartej z Tobą umowy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2008-09-06 15:18:09
    Od: r...@o...pl

    On 6 Wrz, 15:08, scream <n...@p...pl> wrote:

    > Dasz jakis link do tego twierdzenia?

    Caly zestaw:

    http://giodo.gov.pl/319/id_art/2258/j/pl/
    http://itlaw.computerworld.pl/index.php/2007/12/20/c
    zy-adres-ip-jest-dana-osobowa/
    http://itlaw.computerworld.pl/index.php/2008/04/01/i
    p-i-inne-dane-osobowe-w-internecie-czy-zawsze-chroni
    one/

    http://giodo.gov.pl/319/id_art/1426/j/pl/
    Tutaj e-mail co do zasady nie stanowi wg nich danych osobowych, ale e-
    mail+IP+jeszcze jakis nick i nie daj Boze kilka wpisow na forum i robi
    sie nieciekawie. Nie mowiac juz o tym, ze jak ktos wpisze jednak e-
    maila stanowiacego dana osobowa to wychodzi mi na to ze w tym momencie
    baza danych zaczyna byc baza danych osobowych, bo skoro
    musi byc jakis prog, to to jest jedyne ostre kryterium.

  • 16. Data: 2008-09-06 15:34:16
    Od: r...@o...pl

    On 6 Wrz, 15:28, "GrzegorzP" <l...@w...pl> wrote:

    > Dane osobowe użytkowników są szyfrowane w bazie danych, która znajduje się
    > na serwerze dostawcy usług hostingowych.

    A gdzie jest klucz, na tym samym serwerze ?

  • 17. Data: 2008-09-06 15:45:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 6 Sep 2008 08:18:09 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):

    > Caly zestaw:
    (...)

    Dzieki. Paranoja!

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2008-09-07 09:04:57
    Od: " autor" <n...@g...pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

    > Art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną

    ale popatrz na punkt dotyczacy wyłaczenia z pod ustawy.
    Jak to jest czysto hobbystycznie prowadzone to w ogole pod ustawę nie podpada.

    K.

  • 19. Data: 2008-09-07 09:10:33
    Od: " autor" <n...@g...pl>

> [...]
    > nawet wymagan podstawowych.
    > Wszyscy olewacie do 2 lat za pretami, czy jest jakis magiczny prosty

    serwer dedykowany w OVH + potwierdzenie powierzenia przetwarzania danych w
    postaci przechowywania w zakresie objetych regulaminem swiadczenia uslugi.
    Ja to przerobiłem. Co prawda nie dzwonie do giodo i nie pytam czy wniosek mój
    zatwierdzili, zgłosiłem w ciągu 2 tygodni i mam generalnie reszte w
    dupie,rozczarować się nie chce :)

    K.

  • 20. Data: 2008-09-07 09:11:31
    Od: " autor" <n...@g...pl>