  • 41. Data: 2013-02-21 15:55:35
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-21 15:34, Jarek Pudelko pisze:

    > Ale z racji braku systemu precedensowego nie ma to chyba znaczenia prawda?
    > Nic nie stoi na przeszkodzie, zeby sedzia w trakcie rozprawy, tudziez
    > prokurator podczas podejmowania decyzji o wszczeciu postepowania,
    > stwierdzil, ze przepis mowi wlasnie o tym o czym mowi i zrezygnowal ze
    > swobodnej interpretacji.
    > Taka swobodna interpretacja zostawia calkiem sporo miejsca na apelacje :)

    No, zawsze możesz liczyć, że trafisz na jakiegoś dziwaka w prokuraturze
    lub sądzie, który akurat będzie interpretował ten przepis zupełnie
    inaczej niż cała reszta.

    A potem i tak zostanie taka kreatywna myśl uwalona w wyższej instancji.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2013-02-21 15:56:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-21 15:41, Maruda pisze:

    > Czy płacisz podatek jeśli używasz OpenOffice'a? (to tylko literalne
    > rozwinięcie Twojego zdania)

    Bez związku.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2013-02-21 16:14:00
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-02-21 15:46, Kris pisze:

    > Ściągnął używał, korzyść uzyskał- używał za darmo NIEDARMOWEGO programu

    W mysl takiej interpretacji, oprocz prokuratury, powinno sie tutaj
    znalezc miejsce na kontrole z urzedu skarbowego i zaplata 75% podatku od
    ukrytych dochodow bo przeciez: sciagnal wiec nie kupil = nie kupil wiec
    nie wydal = nie wydal a ma program wiec ZAROBIL :)

    Dobrze kombinuje?

    --
    jarek

  • 44. Data: 2013-02-21 16:14:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.02.2013 13:38, RadoslawF pisze:

    > Dlatego w przykładzie był pryszczaty nastolatek.
    > Ile by tego pasa nie zaciskał to nie kupi bo nie pracuje
    > i nie ma za co.

    A komputer miał za co? Czy też komputer takoż ukradł. No to ma 2
    paragrafy KK a nie jeden do obskoczenia przed sądem.

    > Co do akcji nalotów i legalizacji windowsów to była prawda.

    Nie wiem, głośno wtedy było, ale żadnego ,,nalecianego'' nie znam. Może
    nalatywali w innej okolicy.

    > Jest w kraju kilka grup zawodowych od których wymaga się
    > niekaralności, najbardziej znane to policjanci, celnicy,
    > nauczyciele. W ich przypadku lepiej było wydać te kilkaset
    > złotych niż ryzykować utratę pracy. A naloty też nie były
    > fikcją, tyle że były skierowane na ludzi kupujących
    > lewizny od sprzedawców których służby dopadły i uzyskały
    > adresy klientów i ludzi którzy dali się namierzyć na
    > udostępnianiu lewizny przez sieć.
    > :-)

    Tak czy siak, ci co się bali nalecenia, na lajnyksy nie przechodzili,
    tylko co najwyżej pędzili do sklepu po nie-do-końca-legalnego-OEM-a.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 45. Data: 2013-02-21 16:16:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.02.2013 14:58, Mr. Misio pisze:
    > NIE.

    Ani nie, ani tak. Może tak, może nie.

    > Nie można zakładać, że jeśliby nie instalował pirata to na 100% by kupił
    > licencję.

    Ale nie można zakładać, że na 100% by jej nie zakupił.

    > To jest typowe myślenie także w branży od pozwów za MP3. Skoro ma 100
    > albumów "pirackich" to znaczy, ze gdyby chciał je mieć legalnie, to
    > wszystkie 100 by kupił.

    Ale też jakby nie miał 100 pirackich, to może miałby 10 legalnych. Więc
    zarówno wycena na 100% jak i na 0% są błędne. Problem w tym, że bez
    szklanej kuli i alternatywnej rzeczywistości ciężko powiedzieć jaki
    procent byłby OK.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 46. Data: 2013-02-21 16:18:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a) :

    > Dobrze że przynajmniej fiskus nie usiłuje już naliczać podatku od
    > wzbogacenia za linuxa z sieci ;)

    A co stoi na przeszkodzie, by zaczął naliczać podatek i karne
    odsetki od nieujawnionego dochodu powstałego z niezakupienia
    oprogramowania, które używa? ;-)
    Ups... ale mi się dostanie za podsuwanie pomysłów dla mafii.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 47. Data: 2013-02-21 16:19:12
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-02-21 15:55, Liwiusz pisze:

> [...]
    > inaczej niż cała reszta.
    >
    > A potem i tak zostanie taka kreatywna myśl uwalona w wyższej instancji.

    Ja nie kwestionuje sensownosci takiej interpretacji - jest logiczna.
    Program powinienem kupic i uzywac.
    Zwracam tylko uwage, ze przepis jest zle skonstruowany poniewaz jego
    doslowna interpretacja skutkowalaby czyms zupelnie innym niz rozwiazania
    stosowane w praktyce.

    BTW jak w praktyce wygladaja orzeczenia i zasadzone kary? Jesli
    oskarzony sie przyzna, podda sie karze, wyrazi skruche etc. to jaka
    grozi mu zwyczajowo kara za takie przestepstwo?

    Bo rozumiem, ze zadoscuczynienie na rzecz podmiotu, ktory poniosl
    teoretyczna strate to sprawa wtorna - tutaj musi zostac udowodnione, ze
    ktos poniosl strate, a nie, ze nie uzyskal dochodu.

    --
    jarek

  • 48. Data: 2013-02-21 16:26:54
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Ani nie, ani tak. Może tak, może nie.

    Moje nie, to nie kategoryczne zaprzeczenie temu powyzszemu, "nie, nie
    ponisła" tylko negacja całości, założenia, które jest narzucone ze
    niejko oczywistym jest, ze ponisła :)

    Czyli zgadzam sie z Toba

    > Ale nie można zakładać, że na 100% by jej nie zakupił.

    czyli j.w. - zgadzamy sie w tej kwestii.

> [...]
    > zarówno wycena na 100% jak i na 0% są błędne. Problem w tym, że bez
    > szklanej kuli i alternatywnej rzeczywistości ciężko powiedzieć jaki

    Moze miałby 10 może miałby 100 może miałby 0. Co do tego zgoda. Ale
    wymaga szklanej kuli.

    NAtomiast pewne jest: założenie, że kupiłby 100% tego co ma w wersji
    "pirackiej" jest błednym założeniem.

  • 49. Data: 2013-02-21 16:36:03
    Od: m <m...@g...com>

    On 21.02.2013 16:19, Jarek Pudelko wrote:
    > Bo rozumiem, ze zadoscuczynienie na rzecz podmiotu, ktory poniosl
    > teoretyczna strate to sprawa wtorna - tutaj musi zostac udowodnione, ze
    > ktos poniosl strate, a nie, ze nie uzyskal dochodu.

    A to jest chyba akurat precyzyjnie określone jako 2krotność bądź
    3krotność ceny utworu.

    p. m.

  • 50. Data: 2013-02-21 16:49:00
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-02-21 16:36, m pisze:

    > A to jest chyba akurat precyzyjnie określone jako 2krotność bądź
    > 3krotność ceny utworu.
    >
    > p. m.

    A jak ma sie kwestia udowodnienia, ze ktos poniosl strate?
    I serio sie nie czepiam tylko zastanawiam sie nad argumentacja.
    Zalozmy, ze kupiles ksiazke - legalnie :) i wszyscy, ktorzy mieli
    zarobic to zarobili. Nastepnie przeczytales mi ja wyslales paczka :)
    Ja przeczytalem i juz nie kupie - czy w takim razie narazilem wydawce na
    straty poniewaz NIE KUPIE?

    Kupujesz Windowsy, instalujesz i masz. Wysylasz mi plytke poczta, ja
    instaluje i mam. Czy w takim razie narazilem Microsoft na straty bo nie
    kupilem? Alez ja nie zamierzalem w ogole kupic - co innego gdybym
    wlasnie szedl do sklepu po Windowsy a Ty bys mnie spotkal i powiedzial
    "masz tu Windowsy, nie kupuj" - wtedy faktycznie narazilem Microsoft na
    straty :)

    Wiem, ze smieszna historia ale chodzi o sedno - czy NIE KUPIENIE jest
    narazeniem na straty czy nie.

    --
    jarek