    From: Manek<m...@s...one.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nielegalne oprogramowanie
    Date: Wed, 11 Aug 2004 10:42:08 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Witam

    A wiec niecale 2 lata temu mialem kawiarenke internetowa, w
    listopadzie 2002 roku przepisalem ja na moja mame ( zeby placic
    mniejszy zus ), w pierwszym dniu otwarcia z nowym wlascicielem (
    moja mama) pojawila sie policja aby sprawdzic czy w kawiarence jest
    legalne oprogramowanie na komuterach, znaleziono nielegalne
    windowsy na 6 maszynach oraz okolo 130 plyt CD-R z filmami i
    programami bez licecji, policja zarekwirowala 6 dyskow twardych oraz
    wszystkie plyty CD-R. Policja weszla do lokalu bez nakazu, swierdzili
    ze nakaz dostarcza w ciagu 7 dni, w ciagu tych 7 dni ja uzupelnilem
    brak w licecjach, (policja do dnia dzisiejszego nie dostarczyla nakazu).
    Moja mama nie miala swiadomosci ze cos moze byc nie tak, w czasie
    gdy otworzyla spowrotem kawiarenke bylem w delagacji w nowej pracy,
    mama chciala zarobic na czynsz i oplaty za internet.

    W chwili obecnej prokuratura wezwala moja mame i oskarzyla ja o
    nieswiadome posiadanie nielegalnego oprogramowania.

    Mnie natomiast prokuratura oskarza z art 291 par 1 kk. czyli
    paserstwo, cytat ze strony http://www.howto.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=33 ....Art. 291 § 1. Kto rzecz uzyskaną
    za pomocą czynu zabronionego nabywa lub pomaga do jej zbycia albo
    tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    Niebezpieczne przepisy, ale tylko na pierwszy rzut oka. Bo dotyczą
    paserstwa czyli np. przyjęcia rzeczy pochodzącej z przestępstwa (np.
    skopiowanego windowsa od kolegi ? przestępstwo kolegi polega na
    nielegalnym rozpowszechnianiu, patrz odpowiednie przepisy wyżej),
    ale jeśli sami dokonaliście kopii oryginalnego windowsa kolegi (co nie
    jest przestępstwem jeśli nie zrobiliście tego w celu rozpowszechnienia
    lub uzyskania korzyści majątkowej) to o paserstwo nie można
    posądzić. ....koniec cytatu.

    Tak wiec ja uzywalem tych nielegalnych kopi windowsa do uzyskiwania
    korzysci majatkowych, wiec jestem winny.

    Co mam teraz zrobic, przyznac sie do wszystkiego prosic o lagodne
    potraktowanie mojej sprawy, isc w zaparte na zasadzie ze to nie moja
    reka, czy co mam zrobic ????

    -> http://usenet.pomocprawna.info