  • Data: 2004-08-12 06:47:55
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Manek" <m...@s...one.pl> napisał w wiadomości
    news:cfct60$gca$1@fargo.cgs.pl...
    > wszystkie plyty CD-R. Policja weszla do lokalu bez nakazu, swierdzili
    > ze nakaz dostarcza w ciagu 7 dni, w ciagu tych 7 dni ja uzupelnilem
    > brak w licecjach, (policja do dnia dzisiejszego nie dostarczyla nakazu).
    >
    > W chwili obecnej prokuratura wezwala moja mame i oskarzyla ja o
    > nieswiadome posiadanie nielegalnego oprogramowania.

    Przeciez masz licencje. To w czym problem?

    A tak na marginesie: czy nie mozna oskarzyc prokuratora
    o to, ze posiada garnitur z kradzionego materialu?
    Czy brak odpowiednich faktur - bedzie dowodem, ze
    garnitur, czy tez material, pochodzi z kradziezy?

    > Mnie natomiast prokuratura oskarza z art 291 par 1 kk. czyli
    > paserstwo, cytat ze strony http://www.howto.pl/modules.php?
    > name=News&file=article&sid=33 ....Art. 291 § 1. Kto rzecz uzyskaną
    > za pomocą czynu zabronionego nabywa lub pomaga do jej zbycia albo
    > tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega karze
    > pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Masz licencje - wiec nie ma "uzyskania za pomoca czynu
    zabronionego".

    > Tak wiec ja uzywalem tych nielegalnych kopi windowsa do uzyskiwania
    > korzysci majatkowych, wiec jestem winny.

    Oczywiscie to musi wykazac prokurator, a nie Ty.
    Wykazac np. ile zarobiles, w jakim czasie z tytulu
    posiadania nielegalnego oprogramowania.

    > Co mam teraz zrobic, przyznac sie do wszystkiego prosic o lagodne
    > potraktowanie mojej sprawy, isc w zaparte na zasadzie ze to nie moja
    > reka, czy co mam zrobic ????

    Przede wszystkim:
    1. Prokurator ma Ci udowodnic wine (a nie Ty)
    2. Czepiaj sie kazdej niekonsekwencji, braku dowodu
    3. Malo mow, duzo sluchaj

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl