  • Data: 2011-09-05 11:05:02
    Temat: Nie wywiązanie się z umowy.
    Od: Piotr Kowalski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Chciałbym poprosić o pomoc w następującej sprawie.
    Jestem fotografem i zawarłem ze swoimi klientami pisemna umowę na
    wykonanie zdjęć. Niestety z powodu nagłego wyjazdu nie moglem się z
    tej umowy wywiązać. (w umowie miałem zapis, że wszelkie zmiany umowy
    muszą być potwierdzone na piśmie). Z barku innej możliwości podczas
    rozmowy telefonicznej umówiłem się z klientami, że zdjęcia wykona kto
    inny a cena za zlecenie będzie pomniejszona o dwu krotność zadatku.

    Po wykonaniu zlecenia przez kolegę który przekazał mi zdjęcia umówiłem
    się z klientami na ich odbiór. Klienci obejrzeli zdjęcia i zapłacili
    mi kwotę niższą o te dwu krotność zadatku (tak jak się umawialiśmy
    telefonicznie).

    Po około dwóch miesiącach od przekazania zdjęć dostałem od klientów
    pismo o treści:

    "W związku z nienależytym wywiązaniem się przez Pana z umowy na
    wykonie fotografii zawartej w dniu XX.XX.XX nieniejszym wzywam do
    dobrowolnego zwrotu otrzymanej kwoty XXXX zł W terminie 7 dni pod
    rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego na niżej
    wskazane konto:
    XXXX.XXXX,XXXX.XXXX

    Nadmieniam, iż zgodnie z par. 4 umowy z dnia XX.XX nie miał Pan prawa
    powierzyć wykonania umowy osobie trzeciej. Natomiast osoba, której Pan
    powierzył wykonanie zdjęć, wykonała tą czynność w sposób wadliwy i
    nieprofesjonalny.

    Mam pytanie czy istnieje jakakolwiek podstawa prawna żądań klientów. I
    proszę o pomoc jak powinienem się zachować w tej sytuacji.