  • Data: 2005-11-08 13:17:48
    Temat: Nerwy puscily dzielnej policji
    Od: kw <m...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    Policja walczy z przestepczoscia. Wlasnie maja mega przestepstwo na rekach.

    http://fakty.interia.pl/lok/swie/news?inf=678517

    Polska lokalna / Świętokrzyskie

    Poseł Samoobrony rozrabia

    21.10.2005 15:30 (aktualizacja 24.10.2005 11:38)

    Prokuratura Rejonowa w Radomiu wszczęła postępowanie w sprawie zajścia z
    udziałem posła Samoobrony z Kielc, Leszka Sułka, oraz radomskich
    policjantów.

    Poseł dokonał wykroczenia drogowego i znieważył funkcjonariuszy, którzy
    zatrzymali go do kontroli - poinformowała w piątek policja.

    Do zdarzenia doszło 14 października. Policjanci zauważyli w Radomiu
    opla, który przekroczył podwójną linię ciągłą, przez co zmusił kierowcę
    jadącego z przeciwnego kierunku do gwałtownego hamowania oraz zjazdu do
    krawędzi jezdni. Kierowca opla wyprzedzał także na przejściu dla
    pieszych i nie miał zapiętych pasów bezpieczeństwa. Do jego zatrzymania
    użyto sygnałów świetlnych i dźwiękowych.

    Zatrzymanym okazał się poseł Samoobrony z Kielc, Leszek Sułek. Według
    policjantów, parlamentarzysta używając wulgarnych słów powiedział do
    nich: "Czego ode mnie chcecie, chcecie ode mnie coś wyłudzić".

    - Policjant zwrócił mężczyźnie uwagę, aby nie używał słów wulgarnych i
    zachowywał się zgodnie z prawem. Zatrzymany odparł, że zaraz pokaże
    policjantom dokument, który pozwala mu zachowywać się tak, jak mu się
    podoba - powiedział rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w
    Radomiu, Rafał Jeżak.

    Sułek pokazał policjantom swój dowód osobisty i dokument zaświadczający,
    że jest posłem. Ponownie zwrócił się do funkcjonariuszy ze słowami:
    "Powinniście się leczyć, nie jesteście w pełni świadomi, co czynicie i z
    kim macie do czynienia, powinienem postrącać wam te czapki z głów, teraz
    wam pokażę barany, będziecie się tłumaczyć z tego, najpierw wy, a
    później wasz przełożony".

    Następnie - według relacji policjantów - Sułek popukał się palcem w
    głowę, wsiadł do samochodu i odjechał ulicą w kierunku Rzeszowa. Poseł
    nie był badany alkomatem.

    Prokuratura Rejonowa w Radomiu wszczęła w czwartek śledztwo w tej sprawie.

    - Policjanci zostali już przesłuchani. Będziemy podejmować dalsze
    czynności, mające na celu ewentualne wystąpienie z wnioskiem do
    marszałka Sejmu - za pośrednictwem ministra sprawiedliwości i
    prokuratora generalnego - o zezwolenie na pociągnięcie posła do
    odpowiedzialności karnej - powiedział szef radomskiej Prokuratury
    Rejonowej, Mariusz Potera.

    (PAP)