    From: "J.S." <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Naruszenie praw autorskich - co robic ?
    Date: Sun, 9 Oct 2011 16:35:57 +0200

    Witam
    Mam taką sprawe.
    Opracowałem pewien poradnik (dość cenny) który udostępniam ludziom w formie
    pliku elektronicznego za opłatą( oczywiscie z adnotacją że nie wyrażam zgody
    na jego dalsze rozpowszechnianie pod kara grzywny art 115.1 itp).
    Mam na to wszelkie papiery że jestem autorem, że mogę to sprzedawać legalnie
    itd, noi posiadam Działalność Literacka od paru lat
    Teraz jest pare osób - którzy udostępniają moj poradnik na forach ( tzn
    linki do sciągniecia ww poradnika) Upominałem ich że to jest naruszenie
    prawa ale mają to za przeproszeniem "w du..pie"
    Jest jeszcze jedna osoba która sprzedaje mój poradnik.
    Co w takiej sytuacji mogę zrobić, od czego zacząć, ile żądać sądownie bo
    przez nich straciłem i trace zysk ze sprzedaży.
    Dajmy na to ze sciągneło poradnik 100 osób to żądać zapłaty, tak jakbym go
    sprzedał 100 razy czy podać jakąś określoną kwote nie zależnie od ilosci
    osób ktorzy go ściągneli?

    Dziękuje za wszelkie sugestie