-
1. Data: 2005-06-21 22:37:03
Temat: Naprawy gwarancyjne w UE?
Od: "jh" <j...@r...kielce.com.pl>
Sprzęt zakupiony przeze mnie w Niemczech - zakupy właściwie online - odmówił
posłuszeństwa. Na mój koszt powędrował do sklepu 16 maja - niestety Polscy
kurierzy do najtańszych nie należą... Miało być 4 tygodnie max, jeżeli
chodzi o czas naprawy - wg pracownika sklepu - taką informację uzyskałem
mailem i to samo dowiedział się kolega z Niemiec, który zadzwonił i zapytał
o warunki napraw gwarancyjnych. W przypadku przekroczenia tego terminu
zwracają pieniądze. Jednak dla "innych" klientów wg polskiej obsługi owego
sklepu owe 4 tygodnie nie są liczone od daty dostarczenia sprzętu do sklepu,
a od daty kiedy sklep wyśle sprzęt do producenta. Co moim zdaniem jest
bzdurne, bo równie dobrze można trzymać sprzęt i rok w sklepie, zanim odeśle
się go do "właściwej" naprawy. I co chyba istotne - dla klientów z Niemiec
nikt nie wspomina o takim sposobie traktowania. Szczęśliwe mamy dziś 22
czerwca, czyli grubo ponad miesiąc, ponad 5 tygodnii od daty dostarczenia
sprzętu do naprawy, żadnej odpowiedzi od sklepu, ani sprzętu ani pieniędzy.
Na moje przypomnienia dostaje tylko informację, że powinienem być
cierpliwy... Ale cierpliwość mi się skończyła Macie na to jakąś radę? Czy
są jakieś przepisy regulujące czas naprawy gwarancyjnej w UE i inaczej
traktujące polskich klientów?
Jacek