  • 11. Data: 2006-07-25 16:15:53
    Temat: Re: Naprawienie szkody
    Od: wombi <w...@n...pl>

    D.H. Oskar napisał(a):
    > Sorry za powyzsze ale czytales przepisy , ktore podalem??? Wniosek z 46 kk
    > moze zlozyc rowniez pokrzywdzony/wynka to zarowno z 46 kk jak i 49a kpk/.

    Fakt.Przyznaje racje. Mea culpa:)

  • 12. Data: 2006-07-25 16:16:31
    Od: wombi <w...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > nie musi
    >
    > KG

    Zgoda.Moj blad.

  • 13. Data: 2006-07-26 08:11:18
    Od: wombi <w...@n...pl>

    wombi napisał(a):

    > Fakt.Przyznaje racje. Mea culpa:)

    Ale...Znalazlem sprawe (papiery) w ktorej bylem kiedys pokrzywdzony. I
    to co znalazlem pokzauje,ze praktyka sadowa jest czasem inna niz to co
    jest zapisane w kodeksie.Sad nie odrzucil mojego pozwu (na podst.
    art.65§1 pkt 6 kpk) pomimo zgloszenia przez prok. wniosku o naprawienie
    szkody.A pozew zlozylem potym, jak prok. wniosl juz akt oskarzenia do sadu.

    Ponizej akt. osk.(zwroc uwage na pkt 4) i wyrok (rowniez pkt 4) w tej
    sprawie:
    "Akt oskarzenia z 10.05.2005. Oskarżam W.W o to,że ... tj. o czyn z art.
    286§1 kk i na podstawie art.335§1 kpk - za zgoda oskarzonego wyrazona w
    dniu 28.04.2005 w formie oswiadczenia do protokolu przesluchanego
    podejrzanego,
    Wnosze:
    1. o skazanie wymienionego osk. za zarzucany mu wystepek bez
    przeprowadzenia rozprawy i wymierzenie w/wym. w oparciu o przepis art.
    286§1 kk kary 6 miesiecy pozbawienia wolności.
    2. na zasadzie art. 69§1 kk i 70§1 pkt 1 kk warunkowe zawieszenie
    wykonania orzeczonej kary na okres 2 lat proby.
    3. na zasadzie art. 73§1 kk oddanie osk. pod dozor kuratora.
    4. o zobowiązanie w/wym. na zasadzie art. 72§2 kk do naprawienia szkody
    poprzez zaplate 934 zl.
    5. o zwolnienie osk. od ponoszenia kosztow sadowych".

    Skladam pozew 20.05.2005 o zaplate tych 934 zl.

    Poczym, 25.06.2005r. zapada wyrok:
    "Sad Rej. po rozpoznaniu itd... Orzekl:
    1.Oskarzonego W.W. uznaje za winnego popełnienia zarzucanego mu czynu
    tj. przestępstwa z art.286§1 kk i za czyn ten na mocy powyższego
    przepisu skazuje go na kare 6 (sześciu) miesięcy pozbawienia wolności.
    2.Na mocy art. 69§1 kk i 70§1 wykonanie orzeczonej kary pozbawienia
    wolności warunkowo zawiesza na okres 2 (dwoch) lat proby.
    3.Na mocy art. 73§1 kk oddaje osk. na czas proby pod dozor kuratora
    sadowego.
    4 Na mocy art.415§1 kpk zasadza od W.W. na rzecz G.L. kwote 934 zl z
    ustawowymi odsetkami od dnia 18.12.2004 do dnia zaplaty.
    5.Zwalnia osk. od ponoszenia kosztow sadowych w sprawie, obciążając nimi
    Skarb Panstwa."

  • 14. Data: 2006-07-26 08:32:26
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

> [...]
    > zapisane w kodeksie.Sad nie odrzucil mojego pozwu (na podst. art.65§1 pkt
    > 6 kpk) pomimo zgloszenia przez prok. wniosku o naprawienie szkody.

    Sąd postąpił prawidlowo.. nie mial podstaw do zastosowania 65 par 1 pkt 6
    kpk

    Art. 65. § 1 kpk. Sąd przed rozpoczęciem przewodu sądowego odmawia
    przyjęcia powództwa cywilnego, jeżeli:

    6) złożono wniosek, o którym mowa w art. 46 § 1 Kodeksu karnego.

    > 4. o zobowiązanie w/wym. na zasadzie art. 72§2 kk do naprawienia szkody
    > poprzez zaplate 934 zl.

    ....i wszytsko jasne. Prokurator nie zlozyl wniosku, o ktorym mowa w art 46
    kk

  • 15. Data: 2006-07-26 17:11:44
    Od: Jurko <n...@o...pl>

    Dziekuje wszystkim za udzial w dyskusji. Cos z tego wydlubie i znajde
    najwlasciwszy kierunek dla siebie :)

    pozdrawiam

    Jerzy

  • 16. Data: 2006-07-26 19:26:55
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Możesz:
    - złożyć wniosek o naprawienie szkody w trybie art. 46 par. 1 kk - wówczas Sąd
    MA OBOWIąZEK oreczenia naprawienia szkody - z tym że nie wskazuje terminu, w
    jakim ma zostać naprawiona, a obowiązek ten podlega egzekucji wg przepisów
    postepowania cywilnego,
    - złozyć powództwo cywilne na podst art. 415 par. 1 kpk,
    - przystapić do sprawy w charakterze oskarzyciela posiłowego i przy końcowych
    głosach stron wnosić o orzeczenie obowiązku naprawienia szkody w trybie art.
    72 par. 2 kk - oczywiście o ile wnosisz o wyrok w zawieszeniu. Sąd orzekając
    obowiązek nnaprawienia szkody w tym trybie wskaże termin, w jakim skazany musi
    naprawić szkodę, niewykonanie tego może być podstawą do zarządzenia wykonania
    kary. Jednak do chwili upłynięcia całego terminu nie masz mozliwości domagać
    się spełnienia orzeczonego obowiązku.

    Reasumując - jesli chcesz coś dostać, a nie ma znaczenia termin - najlepiej
    wnosić o naprawienie szkody w trybie art. 72 par. 2 kk - groźbna odwieszenia
    wyroku jest dla wielu skutecznym straszakiem. Jesli chcesz pieniądze jak
    najszybciej, i można coś ściągnąć z oskarzonego - lepszy jest art. 46 par. 1
    kk - od razu można wystąpić o klauzule wykonalności i do komornika.