  • 191. Data: 2006-10-05 20:43:27
    Temat: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > W świetle art. 293 i 294 kk nie całkiem masz rację. Z całą pewnością nie chodzi
    > tu li tylko o kradzież, ale o wejściem posiadanie w wyniku przestępstwa. Jedyna
    > wątpliwość, to czy program może być rzeczą.

    Prawo nie nadąża :)

    No ale skoro dla US program to konkretnypodatek ;) To moze i dla
    systemusprawiedliwosci to bedzie "rzecz" ;)

    --
    Większość przypadków zgwałcenia przez duchy charakteryzuje niemal
    identyczny przebieg. Ofiara zazwyczaj znajduje się w łóżku i jest

  • 192. Data: 2006-10-05 20:45:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No ale skoro dla US program to konkretnypodatek ;) To moze i dla
    > systemusprawiedliwosci to bedzie "rzecz" ;)

    Kwalifikacja prawna silnie zależy od miejscowych zwyczajów w tym zakresie. Choć
    moim zdaniem w żadnym wypadku nie powinna.

  • 193. Data: 2006-10-05 20:48:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Hikikomori San* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Czyli nielegalny.

    Co to znaczy "nielegalny"?

    > Ułomnej nie. Ale nie czyni jej legalną.

    Nonsens. Moja kopia znajduje się w moim posiadaniu na podstawie
    udzielonej mi licencji. Dopiero udzielając dalszych sublicencji w sposób
    niezgodny z moją licencją dopuszczam się naruszenia tej umowy.
    Tak czy inaczej moja kopia nadal jest OK.

    > Diabel tkwi w szczegółach. Wracając do zegarka - jeśli ukradniesz
    > zegarek, to jest to kradzież. Jeśli skopiujesz program to... jest to
    > kradzież. Tylko dobro jest inne, sposob popelnienia kradzieży jest inny.
    > Ale dalej jest to przywlaszczenie czegoś, do czego nie masz prawa.
    > Kradzież czy złamanie warunków licencji - na jedno właściwie wychodzi.

    Przywłaszczenie zegarka to kradzież. Przywłaszczenie nośnika
    oprogramowania to kradzież. Ale korzystanie z oprogramowania wbrew
    licencji to "kradzież".
    Było niedawno orzeczenie SN nt. podkradania gazu. Gazownia doniosła,
    prokurator oskarżył a sąd skazał za kradzież energii. Okazało się
    jednak, że gaz to materia - w przeciwieństwie do prądu - ale nie
    energia. Nieprawidłowa kwalifikacja czynu.

    > Na cos konkretnie? :)

    Np. na zakaz zbycia bez łącznej sprzedaży sprzętu, do którego
    aplikacja jest dołączona.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 194. Data: 2006-10-05 20:50:24
    Temat: Re: Re: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Robert Tomasik* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > W świetle art. 293 i 294 kk nie całkiem masz rację. Z całą pewnością nie chodzi
    > tu li tylko o kradzież, ale o wejściem posiadanie w wyniku przestępstwa. Jedyna
    > wątpliwość, to czy program może być rzeczą.

    Nie, program nie jest rzeczą.
    Dlatego odrębną kategorią jest kradzież np. pudełka MS Office ze
    sklepu albo tira, a osobną rozpowszechnianie takiego oprogramowania np.
    poprzez torrenty.

  • 195. Data: 2006-10-05 20:55:36
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 05-10-2006 o 22:48:55 Olgierd <n...@n...problem>
    napisał(a):

> [...]
    > jednak, że gaz to materia - w przeciwieństwie do prądu - ale nie
    > energia. Nieprawidłowa kwalifikacja czynu.

    Mozna by i pod to kradziez jogurtu z marketu podciagnac ... w koncu
    wartosc energetyczna nie taka mala ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 196. Data: 2006-10-05 21:00:52
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    napisał(a):

    > Przywłaszczenie zegarka to kradzież. Przywłaszczenie nośnika
    > oprogramowania to kradzież. Ale korzystanie z oprogramowania wbrew
    > licencji to "kradzież".

    SJP definiuje kradziez jako potajemne przywlaszczenie sobie cudzej
    wlasnosci. Sciagniecie z sieci jest calkowicie jawne :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 197. Data: 2006-10-05 21:00:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    s.com...

    > Nie, program nie jest rzeczą.

    Też tak uważam. Tym nie mniej zauważ, ze ustawodawca program komputerowy
    przyrównał w tym względzie z rzeczą zapisem zawartym w art. 293 kk.

  • 198. Data: 2006-10-05 21:42:42
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Co wtedy robi policjant? Bo w tym momencie robi sie rozbieznosc od
    > calkowitej demolki i zakucia w kajdany po odejscie z kwitkiem.

    Zglasza do centrali. Centrala przysyla slusarza i anty terrorke.
    Wchodza. Klada goscia na glebe. ;)

    Lub odpuszczja.

    Zalezy jak bardzo sa zdeterminowani i jak bardzo powazne przyczyny
    sklonily ich do przeszukanai...

  • 199. Data: 2006-10-05 21:44:16
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jasko Bartnik wrote:

    > A wada oswiadczenia woli? Da sie to podciagnac pod to?

    Bronic sie mozna. Ale czyto bedzie skuteczne - sad orzeknie.

    Ale zgadzac (bezprzymusu!!!) sie na cos, czego sie nie rozumie to
    debilizm. A wiadomo,ze debilzm to gra przeciwko sobie w takiej
    sytuacji...

  • 200. Data: 2006-10-05 21:49:09
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > Osoba przedstawiająca się jako *Hikikomori San* stuknęła w klawisze i
    > oto co powstało:

    > Co to znaczy "nielegalny"?

    Znaczyto co nielegalny -

    nielegalny Ťniezgodny z prawemť
    • nielegalnie • nielegalność
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2488902

> [...]
    > niezgodny z moją licencją dopuszczam się naruszenia tej umowy.
    > Tak czy inaczej moja kopia nadal jest OK.

    Twoja jest ok, ale mowimyo gosciu ktory sciagnal od ciebie kopie.
    on ma wersje neilegalna
    i za to odpowiada
    ty odpowiadasz za zlamanie warunkow licencji a byc moze tez i za paserke
    (gdybys wszedl w posiadanie kopi kradnac - a wtedytwoja kopia tez
    nielegalna,ale nie o tym akurat tutaj mowimy)

    > Przywłaszczenie zegarka to kradzież. Przywłaszczenie nośnika
    > oprogramowania to kradzież. Ale korzystanie z oprogramowania wbrew
    > licencji to "kradzież".

    tylko dla osob lubujacych sie w tego typu tlumaczneiach, ze ktradziez to
    "kradziez"...

> [...]
    > jednak, że gaz to materia - w przeciwieństwie do prądu - ale nie
    > energia. Nieprawidłowa kwalifikacja czynu.

    jakbysie uprzec,to biegly moze wykazac, ze prad to materia ;]

    E=mc2

    i pozamiatane...

    ;)

    > Np. na zakaz zbycia bez łącznej sprzedaży sprzętu, do którego
    > aplikacja jest dołączona.

    Czy abynie bylo ostatnio istotnych zmian w licencjonowaniutypu OEM? :>

    Tak gdybam ;)