  • 1. Data: 2022-11-03 21:04:41
    Temat: Najlepsze interpretacje Konstytucji tylko z NSA :-) [małżeństwa jednopłciowe w RP3]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvn24.pl/polska/jakub-kwiecinski-i-dawid-myc
    ek-walcza-o-uznanie-malzenstwa-decyzja-naczelnego-sa
    du-administracyjnego-6192335
> [...]
    > sprawie. Sąd oddalił ich skargę kasacyjną, jednak mimo to mężczyźni
    > piszą o "historycznych słowach obalających mit". Chodzi o
    > uzasadnienie, w którym mowa między innymi o tym, że polska konstytucja
    > "nie zabrania ustawowego uregulowania związków jednopłciowych", ale
    > "aktualnie polski prawodawca nie zdecydował się na ustanowienie tego
    > typu rozwiązań". "Naczelny Sąd Administracyjny na naszej rozprawie
    > ostatecznie stwierdził, że Konstytucja RP nie zabrania małżeństw
    > jednopłciowych" - napisali w mediach społecznościowych. [...]

    NSA nie jest od *bezapelacyjnych* interpretacji Konstytucji RP3.
    IMHO ta ma spory+ sens choć nie jest (całkowicie) bezdyskusyjna,
    TK *może* uznać inaczej. Jak dla mnie wyinterpretowany zakaz
    nawet związków partnerskich (niemalże małżeństw) byłby *BARDZO*
    daleko idącą interpretacją konstytucji.

    https://en.wikiquote.org/wiki/Robert_H._Jackso

    --
    A. Filip