  • 31. Data: 2008-06-17 20:52:08
    Temat: Re: Nagrywanie rozmowy bez wiedzy danej osoby
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jun 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > A jakie to ma znaczenie?

    Napisałem: marketingowe.
    Bank niekoniecznie może chcieć, żeby ktoś mu zrobił "koło pióra" poprzez
    zupełnie bezpodstawną nagonkę w prasie.
    Bezpodstawną, ale nie podającą żadnych nieprawdziwych informacji itp.,
    czyli nie dającą się "ugryźć" żądaniem odszkodowania.
    Przecież ujawnianie czynów *zgodnych* z prawem nie jest nielegalne :D
    "Bank X nagrywa klientów bez uprzedzenia" (w kraju, w którym tego
    robić nie wolno, będzie to miało kiepski wydźwięk). Oczywiscie
    w treści lub podtytule będzie "...w Polsce" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2008-06-17 21:04:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jun 2008, Jan Bartnik wrote:

    > Tak mnie naszlo... troszke odbiegajac od glownego tematu ale pozostajac w
    > zwiazku z ostatnia wypowiedzia: jegomosc A dzwoni do B z kraju X do Y. W
    > kraju X nie zabrania sie grozb karalnych, w kraju Y tak. A przekazuje
    > informacje B, ze go ukatrupi... mialo miejsce przestepstwo/wykroczenie czy
    > nie?

    Pogdybam sobie, a co ;)

    IMVHO, przez to, że po pierwsze "od zawsze" mamy sąsiadów z którymi .pl
    ma jakieś tam umowy o ściganiu przestępstw, a po drugie w ramach UE
    owa współpraca się zacieśnia zaś autonomię państw powoli wcinają
    umowy unijne :), to ulatuje nam czasem taki szczegół, że owe prawa
    mają pełne prawo być *autonomiczne*.
    Czyli prawo kraju X w zupełności może nie uznawać przyczyn, skutków
    ani innych zależności, które wynikają z prawa Y.

    IMO mogą mieć miejsce takie relacje:
    - prawo Y nie obejmuje tego czynu popełnionego za granicą.
    W tym momencie istotne będzie jak jest zdefiniowane "miejsce popełnienia"
    w takim układzie
    - prawo Y uznaje ten czyn za karalny. "Bo tak". Sądzę, że są to *bardzo*
    rzadkie przypadki (o ile występują w ogóle). Może się zdarzyć, że
    taka regulacja będzie związana z cechą osobową, np. z obywatelstwem,
    ale nie oczekiwałbym tego w zakresie gróźb karalnych :) (za to
    AFAIR było w zakresie obowiązku obronności kraju, a i nie zdziwiłbym
    się jakby o jakieś wielożeństwo szło).

    Należy oczekiwać, że w przedstawionym stanie prawnym w przypadkach
    kiedy prawo "Y" uznaje ten czyn za przestępstwo (zarówno "bo tak"
    jak i z okazji zdefiniowania "miejsca zajścia" na terenie tego
    kraju), prawo kraju X *nie* będzie pozwalało na żadne żądania
    ze strony Y (ekstradycję itepe).
    Czyli w takim przypadku A może pójść siedzieć jeśli zajedzie do Y :>

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2008-06-18 18:37:54
    Temat: Re: [OT] Nagrywanie rozmowy bez wiedzy danej osoby
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Jotte wrote:

    > To już kompletne bzdury.
    > Jak nie widzi to też może (np. wnętrze własnego pokoju gdy go nie ma).
    > Reszty bzdur nie chce mi się komentować, ale nie doradzaj już może, co?

    Zly dzien? Napisal, ze to co widzi, moze fotografowac.
    NIE napisal, ze tego, czego nie widzi, nie moze fotografowac.

    Pozdrawiam
    Wieslaw

  • 34. Data: 2008-06-18 18:58:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g3bkm7$ko7$1@news.onet.pl Wwieslaw <u...@o...pl> pisze:

    > Zly dzien? Napisal, ze to co widzi, moze fotografowac.
    > NIE napisal, ze tego, czego nie widzi, nie moze fotografowac.
    Fakt, przeintepretowałem.
    Niniejszym wycofuję się z niezasadnej w tym zakresie krytyki wypowiedzi
    andreasa.

    --
    Jotte

  • 35. Data: 2008-07-11 11:38:07
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    wiadomości news:d5gfi5-if1.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Jak się nie znasz, to po cholerę się udzielasz?

    Mial ochote, to sie udzielil...
    W koncu grupa publiczna...

  • 36. Data: 2008-07-11 11:42:04
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Witam!
    Mam pytanie. Czy zgodnie z prawem mogę nagrywać rozmowę z kimś np. za
    pomocą telefonu komórkowego czy dyktafon nie uprzedzając tej osoby?
    Nagranie miało by mieć cel dowodowy w pewnej sprawie - dowód na
    potwierdzenie pewnych słów danej osoby w razie gdyby ta osoba
    zarzuciła mi kłamstwo.

    Czy zgodnie z prawem mógłbym użyć takiego materiału jako dowodu w
    sprawie (nie na policji ani nie w sądzie, ale np. w Kuratorium
    Oświaty; chodzi o podejrzenie zaniedbania pewnego obowiązku przez
    nauczyciela).

    Pozdrawiam.

    Tutaj sie tego nie dowiesz.
    Ja probowalem sie dowiedziec, czy nagrywanie na wideo przejezdzajacych aut
    jest legalne i nikt tego nie wiedzial.

    Moge ci tylko podpowiedziec, ze w Niemczech nagrywanie rozmowy bez zgody
    rozmowcy jest zabronione i karalne.

  • 37. Data: 2008-07-11 12:42:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    e-zop pisze:

    > w wiadomości news:d5gfi5-if1.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Mial ochote, to sie udzielil...
    > W koncu grupa publiczna...

    Tylko że opowiada brednie i wprowadza ludzi w błąd.

  • 38. Data: 2008-07-11 20:32:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2008, e-zop wrote:

    > Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > Mam pytanie. Czy zgodnie z prawem mogę nagrywać rozmowę z kimś np. za
    > pomocą telefonu komórkowego czy dyktafon nie uprzedzając tej osoby?

    Ciekawie prawisz.
    Za to IMHO można ciekawych pytań wysłuchać.

    > Moge ci tylko podpowiedziec, ze w Niemczech nagrywanie rozmowy bez zgody
    > rozmowcy jest zabronione i karalne.

    Znaczy w Niemczech, jakby tam p. Michnik nagrał p. Rywina to poszedłby
    siedzieć?
    (bynajmniej NIE mówię że nie! - to przyczynek do rozważenia jak jest
    w Polsce, bo rozumiem że echa procesu do Ciebie jednak dotarły?)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2008-07-12 10:59:20
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    wiadomości news:t21kk5-b68.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Tylko że opowiada brednie i wprowadza ludzi w błąd.

    Tu jest wielu, ktorzy maja sie za prawnikow i tez wprowadzaja ludzi w blad.

  • 40. Data: 2008-07-12 11:04:15
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

> [...]
    > (bynajmniej NIE mówię że nie! - to przyczynek do rozważenia jak jest
    > w Polsce, bo rozumiem że echa procesu do Ciebie jednak dotarły?)

    Na pewno ten nielegalnie pozyskany dowod nie moglby byc brany przez sad pod
    uwage.
    Tak jest w calym, kulturalnym swiecie...nie mysl ze chce bronic tu Rywina...
    Rozpowszechnianie nagran tajnie uzyskanych jest na pewno karalne.
    To jest tak samo, jak w sytuacji, gdzie wlasciciel domu mial zainstalowana
    kamere i podgladal podnajemcow. Poszedl siedziec.