  • 1. Data: 2003-06-11 09:12:43
    Temat: Nabycie ziemi rolnej
    Od: "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.pl>

    Witam,

    pytanie - jest ziemia rolna z siedliskiem na sprzedaz. Jakie dokumenty/
    formalnosci musza byc zalatwione, zeby moc wybudowac tam dom ? Jakie
    dokumenty powinien posiadac wlasciciel , a jakie inne powinny byc osigalne w
    innych miejscach (urzad gminy, ? )

    marcin

    I can speak Esperanto like a native ...

  • 2. Data: 2003-06-12 21:01:41
    Temat: Re: Nabycie ziemi rolnej
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > formalnosci musza byc zalatwione, zeby moc wybudowac tam dom ? Jakie
    > dokumenty powinien posiadac wlasciciel , a jakie inne powinny byc osigalne

    skoro z siedliskiem to znaczy zabudowana,
    czyli po problemie i żadnych dokumentów mieć nie trzeba
    a tylko pieniądze aby ja nabyć, czyli umowa w formie aktu
    notarialnego,
    natomiast jezeli jest to tzw "działka siedliskowa" niezabudowana
    no to juz zupełnie inna sprawa i bez wizyty w gminie
    sie nie obejdzie. a tam pytac o plan o studium i o to jak
    takie sprawy załatwiaja, no niby w RP jest jedno
    prawo ale w każdej gminie sa od tego lepsi specjaliści
    i nigdzie nie jest tak samo.
    generalnie sprawa nie jest łatwa a do tego
    niedługo przepisy się zmieniaja i chyba juz nie zdążysz sie wybudowac,

    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-06-16 07:25:23
    Od: "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.pl>

    "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> wrote in message
    03.jasien.net...

    > Użytkownik "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.pl> napisał w
    wiadomości

    > generalnie sprawa nie jest łatwa a do tego
    > niedługo przepisy się zmieniaja i chyba juz nie zdążysz sie wybudowac,

    zaraz, zaraz, przepisy teoretycznie zmienia sie w lipcu, ale przeciez prawo
    nie dziala wstecz - jesli zakupie dzialke _siedliskowa_ to ... bedzie juz
    kupiona i jesli nowa ustawa wejdzie w zycie, to przeciez nie cofnie mi
    przywilejow nabytych z mocy prawa obowiazujacego przed wprowadzeniem tejze
    ustawy, Masz gdzies moze linka do tej ustawy ?

    marcin