  • 1. Data: 2009-06-01 21:35:49
    Temat: Na kogo musi byc zarejestrowane oprogramowanie?
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>

    Potrzebuje rozwiazac problem czy koniecznie zakupic oprogramowanie do pracy.
    Pomagaja mi w niej studenci zatrudnieni na umowe zlecenie w celu
    wprowadzania danych do programu, pracujacy na prywatnych komputerach.
    Wszyscy studenci maja legalna wlasna (zarejestrowana na nich) komercyjna
    wersje potrzebnego oprogramowania. Mnie dostarczaja tylko koncowy wynik na
    wydruku i w pliku txt, tak wiec dla mnie oprogramowanie to jest zbedne,
    jednak uzyskanie tych wynikow inna droga jest baaardzo pracochlonne - na
    tyle, ze bezcelowym byloby prowadzenie dzialalnosci w tym zakresie (np.
    jedno zlecenie to kilka tygodni zmudnych analiz 'na piechote'). I tu pojawia
    sie watpliwosc. Czy powinienem miec takie oprogramowanie w wersji
    jednostanowiskowej u siebie jesli wyniki z niego to podstawa mojej pracy,
    nawet jesli samodzielnie z niego nie korzystam? Czy tez byc moze powinienem
    zarejestrowac wersje wielostanowiskowa z licencja na moja firme i udostepnic
    studentom aby moc legalnie czerpac z niej zyski?

    Dziekuje, pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2009-06-02 06:26:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kałużny wrote:
> [...]
    > Czy tez byc moze powinienem zarejestrowac wersje wielostanowiskowa z
    > licencja na moja firme i udostepnic studentom aby moc legalnie czerpac z

    Jesli studenci maja swoje to ty nie musisz.
    Jesli do ogladania wynikow/otwarcia plikow to oprogramowanie nie jest ci
    potrzebne to tez go nie musisz miec, bo po co.
    To tak jakby ktos od ciebie żądał posiadania worda, bo ktoś tam dla
    ciebie cos pod wordem napisal i to wydrukowal.