    From: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Na kogo musi byc zarejestrowane oprogramowanie?
    Date: Mon, 1 Jun 2009 23:35:49 +0200

    Potrzebuje rozwiazac problem czy koniecznie zakupic oprogramowanie do pracy.
    Pomagaja mi w niej studenci zatrudnieni na umowe zlecenie w celu
    wprowadzania danych do programu, pracujacy na prywatnych komputerach.
    Wszyscy studenci maja legalna wlasna (zarejestrowana na nich) komercyjna
    wersje potrzebnego oprogramowania. Mnie dostarczaja tylko koncowy wynik na
    wydruku i w pliku txt, tak wiec dla mnie oprogramowanie to jest zbedne,
    jednak uzyskanie tych wynikow inna droga jest baaardzo pracochlonne - na
    tyle, ze bezcelowym byloby prowadzenie dzialalnosci w tym zakresie (np.
    jedno zlecenie to kilka tygodni zmudnych analiz 'na piechote'). I tu pojawia
    sie watpliwosc. Czy powinienem miec takie oprogramowanie w wersji
    jednostanowiskowej u siebie jesli wyniki z niego to podstawa mojej pracy,
    nawet jesli samodzielnie z niego nie korzystam? Czy tez byc moze powinienem
    zarejestrowac wersje wielostanowiskowa z licencja na moja firme i udostepnic
    studentom aby moc legalnie czerpac z niej zyski?

    Dziekuje, pozdrawiam. Tomek.