  • 31. Data: 2005-09-25 14:51:40
    Temat: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > napisz takie oprogramowanie i pozniej powiedz czy 400 zl to jest za duzo za
    > system.

    Niektórzy sprzedają po cenie nośnika z kompletnym pakietem aplikacji. I
    jakoś im się opłaca.

    W przypadku mikrosyfa płacisz nie za oprogramowanie, tylko za marketing
    i te wszystkie reklamy. No i może jeszcze trochę na nowy jacht Wiliama
    G., który do pisania programów to ręki w tej chwili nie przykłada (jeśli
    kiedykolwiek przykładał).

    > Zawsze masz wybor, mozesz linuxa kupic/sciagnac, zakupic macOS (widziales
    > cene? czemu do nich sie nie przyczepiasz?)

    Bo makówek nie używam, więc się nie znam, a w przypadku Linuxów jest
    konkurencja i można wybierać.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 32. Data: 2005-09-25 15:06:33
    Od: "Dr" <d...@o...pl>

    > Jest karalne jako paserstwo

    > A nie był cudzy?

    "Art. 278
    § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy
    program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej."

    utwor nie jest programem!

    > Korzyścią majątkowa jest to, że nie musiał za te programy zapłacić.

    "Art. 118
    1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący >>nośnikiem<<
    utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu rozpowszechnianego
    lub zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa lub
    pomaga w jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje lub pomaga w jego
    ukryciu[...]"

    a co w przypadku gdy nie ma nosnika? - sciagniecie z netu.
    poza tym sam program nie jest przedmiotem. krotko mowiac nie nabyto
    przedmiotu bedacego nosnikiem utworu, tylko sam utwor.

  • 33. Data: 2005-09-25 15:47:54
    Od: "NosferX" <n...@i...pl>

    Rzeczywiscie byka walnalem ze hej...dziekuje za poprawienie...
    A co do moich argumentow to nie sa one prawne ale wynikaja z nieznajomosci tego
    prawa...
    Dysksusja sie rozwinela i juz wszystko wiem :)

    -=NosferX=-
    GG:1165280

  • 34. Data: 2005-09-25 16:14:09
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    > na zrobieniu fotografii nikt nie traci, tu produycent traci zysk.
    >
    > P.
    Producent nie stracil zysku boby go nie mial. Gdybym nie mial dostepu do
    autocad 2000 serwer to bym go nie kupil za 15065zl
    Ale gdy poznalem jego mozliwosci, byc moze po skonczeniu studiow kupie
    licencje za 15 000 i bede na nim pracowal.

  • 35. Data: 2005-09-25 16:25:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Producent nie stracil zysku boby go nie mial.

    nigdy nie mow nigdy, ustawodawca domniemywa (domniewa?) ze jakbys nie
    ukradl to bys zakupil.
    Postaw sie na miejscu tworcy programu. Kazdy by ukradl i co on by mia lze
    swojej pracy?
    (Porownanie wartosci programu do 20 gr za plyte to jest juz moim zdaniem
    bezczelnosc, ktos
    w tym watku o tym wspomnial zdaje sie ze ten co ponzanskimi dz**kami rzuca)

    >Gdybym nie mial dostepu do autocad 2000 serwer to bym go nie kupil za
    >15065zl

    to pracuj na uczelni, nie uwierze ze nie ma dostepu do komputerow, Ty
    wybierasz (bo masz wybor)
    nie jezdzzenei do szkoly do pracowni komputerowej i prace w domu na
    kradzionym oprogramowaniu.
    Do tego nie ma wytlumaczenia.

    > Ale gdy poznalem jego mozliwosci, byc moze po skonczeniu studiow kupie
    > licencje za 15 000 i bede na nim pracowal.

    NA trial-u tez poznasz. Ale komu sie chce co miesiac od nowa system
    instalowac
    jak mozna ukrasc co nie?

    P.

  • 36. Data: 2005-09-25 16:28:49
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Niektórzy sprzedają po cenie nośnika z kompletnym pakietem aplikacji. I
    > jakoś im się opłaca.

    aby nabrac klientow, niektorzy dzialaja "charytatywnie", ale czmeu pluc na
    tych co zarabiaja pieniadze?

    > Bo makówek nie używam, więc się nie znam, a w przypadku Linuxów jest
    > konkurencja i można wybierać.

    to po co pluc na MS? nie chcesz nie uzywaj, chcesz uzywaj zaplac za ciezka
    prace
    i dobry (bo od XP jest dobry, stabilny) system na ktory wiekszosc frm tworzy
    soft.
    I co jest glownym powodem popularnosci systemu. Gdyby wszyscy zaczeli
    tworzyc soft pod linuxa to myslisz ze
    windows by przetrwal ?

    P.

  • 37. Data: 2005-09-25 16:33:20
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Korzyścią majątkowa jest to, że nie musiał za te programy zapłacić.

    Jesteś bardzo przemądrzały. IMHO Twoje teoretyzowanie nijak się ma do
    polskiej rzeczywistości i zarobków typu 800 zł "na rękę". Kup sobie za to
    Autocad'a, pakiet Office, serwerowego Windowsa i półkę legalnych filmów.
    Pomijam wydatki na życie.

  • 38. Data: 2005-09-25 16:41:39
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    > teraz to przeginasz z porownaniem. To tak jakbys scigaj za zrobienie
    > screenshotu
    > programu komercyjnego

    Mylisz się. "użytkowość" obrazu polega na patrzeniu na niego,
    programu na używaniu do .. . To tak jakbyś robił reprodukcję obrazu
    żeby nim później wbijać gwoździe, a skopiował młotek żeby na niego
    patrzeć.

  • 39. Data: 2005-09-25 17:11:23
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Sun, 25 Sep 2005 16:22:57 +0200, Przemek R... napisał(a):

    > Zawsze masz wybor, mozesz linuxa kupic/sciagnac, zakupic macOS (widziales
    > cene? czemu do nich sie nie przyczepiasz?)
    Co chcesz od ceny makowki?
    Pojedyncze komercyjne stanowisko windowsa (XP SP2 PL Home Edition) jest
    tylko 6 pln tansze od 5 (slownie: pieciu) stanowisk macos (10.4 Tiger)
    Wiec to chyba nie jest tak drogo prawda?
    Co do linuxa to faktycznie poza
    wszelka konkurencja i dlatego ja jako student uzywam wlansie jego :)
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:
    http://rudy.mif.pg.gda.pl/~jfk/poczta/
    lub(wolniej)na adres z From

  • 40. Data: 2005-09-25 17:26:39
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Sun, 25 Sep 2005 19:11:23 +0200, JFK napisał(a):

    > Co chcesz od ceny makowki?
    > Pojedyncze komercyjne stanowisko windowsa (XP SP2 PL Home Edition) jest
    > tylko 6 pln tansze od 5 (slownie: pieciu) stanowisk macos (10.4 Tiger)

    W jaki sposób to policzyłeś?
    XP kosztuje 366 PLN (OEM) lub 957 PLN (BOX)
    Tiger kosztuje 559 PLN (nie mam pojęcia na jakiej to jest licenji)

    Najtańszy Mac kosztuje około 2900 PLN (za takie pieniądze dostajemy 17
    calowy monitor, 256MB RAM i dysk 40 - czyli PC za ok. 2000 PLN

    Jakbym nie liczył to mi nie wychodzi ta 5 krotna różnica w cenie.

    > Wiec to chyba nie jest tak drogo prawda?

    Chyba jednak jest.

    Maciej Olędzki