  • Data: 2007-07-24 07:38:46
    Temat: Mur na granicy z sasiadem
    Od: "diok" <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam dwa pytania:

    Sąsiada i mnie dzieli siatka ogrodzeniowa.
    W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą chcę postawić u siebie
    magazyn. Jak blisko ściana magazynu może się znajdować od granicy
    (ogrodzenia) i jaka może być wysoka? Czy może stanąć równo na granicy
    zamiast płotu? Jeżeli nie, to czy właściciel tamtej nieruchomości może
    wyrazić na to zgodę na piśmie? A jak wyrazi i po jakimść czasie
    nieruchomość sprzeda, to czy wtedy kolejny właściciel musi się z tym
    pogodzić, czy może nakazać usunięcie muru?

    Pytanie drugie:
    Na terenie na którym miałby stanąć magazyn stoi dom. Parter jest moją
    własnością i jest zarejestrowana w nim działalność gospodarcza. Piętro
    jest własnością kogoś innego - lokal z przeznaczeniem mieszkalnym (w
    księdze wieczystej widnieją dwa lokale). Grunt jest współwłasnośćią w
    częściach ułamkowych. Czy muszę mieć zgodę właścieniela piętra, an
    budowę magazynu?

    Czy wszystko to co powyżej jest uzależnione od tego jak będzie wygladał
    ten magazyn? Mam na myśli albo mur (cegła, pustaki) i pozwolenie
    budowlane, albo magazyn z płyt, wylewka betonowa na podłodze, gotowe
    płyty, dach i drzwi (podobno pozwolenie budowlane nie jest wtedy
    wymagane)? Magazyn będzie się stykał z domem, z parteru będą prowadziły
    do niego drzwi.

    Pozdrawiam serdecznie,
    diok