  • 1. Data: 2007-07-24 07:38:46
    Temat: Mur na granicy z sasiadem
    Od: "diok" <d...@d...pl>

    Witam,

    Mam dwa pytania:

    Sąsiada i mnie dzieli siatka ogrodzeniowa.
    W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą chcę postawić u siebie
    magazyn. Jak blisko ściana magazynu może się znajdować od granicy
    (ogrodzenia) i jaka może być wysoka? Czy może stanąć równo na granicy
    zamiast płotu? Jeżeli nie, to czy właściciel tamtej nieruchomości może
    wyrazić na to zgodę na piśmie? A jak wyrazi i po jakimść czasie
    nieruchomość sprzeda, to czy wtedy kolejny właściciel musi się z tym
    pogodzić, czy może nakazać usunięcie muru?

    Pytanie drugie:
    Na terenie na którym miałby stanąć magazyn stoi dom. Parter jest moją
    własnością i jest zarejestrowana w nim działalność gospodarcza. Piętro
    jest własnością kogoś innego - lokal z przeznaczeniem mieszkalnym (w
    księdze wieczystej widnieją dwa lokale). Grunt jest współwłasnośćią w
    częściach ułamkowych. Czy muszę mieć zgodę właścieniela piętra, an
    budowę magazynu?

    Czy wszystko to co powyżej jest uzależnione od tego jak będzie wygladał
    ten magazyn? Mam na myśli albo mur (cegła, pustaki) i pozwolenie
    budowlane, albo magazyn z płyt, wylewka betonowa na podłodze, gotowe
    płyty, dach i drzwi (podobno pozwolenie budowlane nie jest wtedy
    wymagane)? Magazyn będzie się stykał z domem, z parteru będą prowadziły
    do niego drzwi.

    Pozdrawiam serdecznie,
    diok

  • 2. Data: 2007-07-24 08:02:10
    Temat: Re: Mur na granicy z sasiadem
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > magazyn. Jak blisko ściana magazynu może się znajdować od granicy
    > (ogrodzenia)

    Wszystkie te pytania byly walkowane na grupie budowanie,
    w archiwum latwo znajdziesz.

    AFAIK 3 m jezeli sciana bez okien i 4 m jezeli z oknami.

    pozdrawiawiam
    pluton

  • 3. Data: 2007-07-24 08:45:41
    Od: "diok" <d...@d...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wszystkie te pytania byly walkowane na grupie budowanie,
    > w archiwum latwo znajdziesz.

    Z pytaniem dotyczącym prawa odsyłasz mnie, z grupy poświęconej prawu na
    grupę poświęconą "budowlance"?
    Szukałem na tamtej grupie, niestety nie znalazłem.

    > AFAIK 3 m jezeli sciana bez okien i 4 m jezeli z oknami.

    Na grupie poświęconej prawu odpowiadzasz "AFAIK"?

    Niestety nie pomogłeś mi.

    Pozdrawiam serdecznie,
    diok

  • 4. Data: 2007-07-24 09:23:56
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Niestety nie pomogłeś mi.

    Wyrazam skruche i obiecuje poprawe

    pozdrawiam
    pluton

  • 5. Data: 2007-07-24 19:18:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "diok" <d...@d...pl> napisał w wiadomości

    Co do zgody sąsiada z góry, to skoro masz zamiar magazyn stawiać na
    wspólnym terenie bez tej zgody nie dostaniesz zezwolenia.

    Co do usytuowania magazynu, to juz musiał byś doprecyzować, co ma być w tym
    magazynie przechowywane oraz jaka jest odległość od sąsiedniego budynku.
    Pomijając ograniczenia zawarte w przepisach szczególnych dotyczących
    ewentualnie magazynowanych towarów, to co do zasady ślepa ściana może być 3
    metry od ogrodzenia, zaś okna lub drzwi 4 metry. Po bliższe szczegóły
    odsyłam do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002
    r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie (generalnie §11-13 to normują). teoretycznie istnieje możliwość
    postawienia budynku w granicy, pod warunkiem, że na sąsiedniej działce
    planowana jest podobna zabudowa.

  • 6. Data: 2007-07-24 19:35:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    diok wrote:
    > Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Z pytaniem dotyczącym prawa odsyłasz mnie, z grupy poświęconej prawu
    > na grupę poświęconą "budowlance"?
    > Szukałem na tamtej grupie, niestety nie znalazłem.

    to źle szukałeś widać bo jest tak jak ci napisał kolega...

    czyli

    > Niestety nie pomogłeś mi.

    to buduj bez pozwolenia na dziko...

  • 7. Data: 2007-08-01 04:11:30
    Od: "diok" <d...@d...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:f85jk1$scd$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > teoretycznie istnieje możliwość postawienia budynku w granicy, pod
    > warunkiem, że na sąsiedniej działce planowana jest podobna zabudowa.

    Serdecznie Ci dziękuję.

    Pozdrawiam,
    diok