  • 11. Data: 2009-11-19 13:43:07
    Temat: Re: Montaż elektryki
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    news:he37qn$ovc$2@news.interia.pl...

    > Wy się śmiejcie, a ja mam problem.
    >
    > chcę w jednej szkole podłączyć kabelek z prądem. Bo nie ma gniazdka w
    > tym miejscu. I potrzebuję pociągnąć kabelek z miejsca A do miejsca B i
    > zamontować gniazdko natynkowe. Szkoła kasy na SuperElektryka nie ma i
    > chciała to obskoczyć tanio po kosztach.

    Najbezpieczniej w takim razie będzie użycie przedłużacza:) Tylko go umocować
    na stałe i gra :)

    Pozdrawia mPrzemek

  • 12. Data: 2009-11-19 16:43:49
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>

    > bardzo dobrze że są egzaminy, przynajmniej część "leszczy" zostanie
    > odsiana, bo domorosłych elektryków jest multum, a pojęcie o pracy mają
    > żadne, np. MNÓSTWO "elektryków" nie widzi niczego złego w montowaniu
    > wyłącznika róźn-prąd. w mieszkaniu na 5 piętrze, w sytuacji kiedy WLZ jest
    > 4 przewodowy w układzie TN-C, i PE chcą oni "pociągnąć sprzed róźnicówki".
    > Takiego "elektryka" jednego i kolejnego od razu bym wysłał do prokuratury.

    A słyszałeś kolego o czymś takim jak układ TN-C-S.
    Zanim zaczniesz obrażać elektryków zastanów się czy jesteś kompetentny do
    oceny ich pracy
    Wojtek

  • 13. Data: 2009-11-19 17:47:55
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

> [...]
    > Takiego "elektryka" jednego i kolejnego od razu bym wysłał do prokuratury.

    Zmieniasz tn-c na tn-c-s sprawdziwszy uprzednio czy przewód N jest
    uziemniony w przyłączu budynku. Na 5 piętrze nie masz możliwości lokalnego
    uziemienia rozdzielni chyba że bardzo chcesz i dostaniesz zgodę właściciela
    budynku (a nie dostaniesz) na uziemienie rozdzielni mieszkania osobnym
    przewodem np na zewnątrz.
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2009-11-20 09:51:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 19 Nov 2009 18:47:55 +0100, Jackare napisał(a):

> [...]
    > budynku (a nie dostaniesz) na uziemienie rozdzielni mieszkania osobnym

    Jackare!!!
    I to jest właśnie to co powinno się zrobić!!!!
    Wiesz o co biega - widać że masz pojęcie, w przeciwieństwie do Wojtka :)

  • 15. Data: 2009-11-20 09:52:42
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 19 Nov 2009 17:43:49 +0100, Wojtek napisał(a):

    > A słyszałeś kolego o czymś takim jak układ TN-C-S.
    > Zanim zaczniesz obrażać elektryków zastanów się czy jesteś kompetentny do
    > oceny ich pracy

    Tak, jestem kompetentny w swojej profesji.
    za to ty chyba masz luki w wiedzy :)
    Przeczytaj post Jackare - to pewnie się douczysz, bo to jest na pewno ci
    potrzebne.

    > Wojtek

    No właśnie widać :P

  • 16. Data: 2009-11-20 14:47:35
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > I to jest właśnie to co powinno się zrobić!!!!
    > Wiesz o co biega - widać że masz pojęcie, w przeciwieństwie do Wojtka :)

    Ale z postu Wojtka nie wynika, że mnie wie po co biega. Jakby nie bylo tylko
    wspomniał o TN-C-S, a to, że nie pisał o szczegołach nie świadczy, że nie
    wie co jest grane. Po prostu uznał, że wystarczy przypomnieć o układzie, bez
    rozpisywania się.

    Pozdrawiam Przemek

  • 17. Data: 2009-11-20 17:21:25
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>

> [...]
    > za to ty chyba masz luki w wiedzy :)
    > Przeczytaj post Jackare - to pewnie się douczysz, bo to jest na pewno ci

    Nie mam ochoty na pyskówki.
    Zareagowałem ze względu na nieuzasadnione oczernianie elektryków
    Ale wywołany do tablicy odpowiadam:
    1. W poście Jackare jest co najmniej pomyłka- autor miał zapewne na myśli
    przewód PEN a nie N, przewodu N nie wolno uziemiać
    2. Podaj kolego normę lub przepis, że rozdział przewodu ochronno-
    neutralnego PEN w układzie TN-C jest obligatoryjny. (tu się kłania te słynne
    uziemianie punktu rozdziału PEN-a w złączach kablowych- jakby to był jakiś
    nakaz przepisowy)

    Jest jeszcze kilka spraw z tym związanych, ale to byłby temat bardziej na
    grupę ise.pl a nie na prawniczą
    Pozdrawiam
    Wojtek
    PS. W razie wątpliwości służe wyjaśnieniami na priv