  • 11. Data: 2006-09-23 07:16:42
    Temat: Re: Monitoring pracownikow-wiem ze legalne, ale?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *castrol* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Nieetyczne byloby to ze pracodawca o czyms takim w ogole moglby nie
    > informowac pracownikow - wlasnie to mnie interesuje - czy moze czy nie moze.

    Są jeszcze przepisy o ochronie dóbr osobistych.
    Skądinąd jeśli pracodawca zwolniłby pracownika wskazując
    *wyłącznie* na dowody np. zabawy internetem w czasie pracy to nie
    rokowałbym takiej sprawie dobrze. Najpierw trzeba wykazać obniżenie
    jakości pracy, spóźnienia itd., a dopiero następnie ew. szukać
    billingów telefonicznych, wykazów adresów z jakimi się łączył.
    Ale niech go ręka boska broni przy okazji podglądać prywatne
    mejle w przeglądarce.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 12. Data: 2006-09-23 08:06:43
    Od: "T_G" <t...@g...pl>

    http://www.okoszefa.pl/index.php?id=684

  • 13. Data: 2006-09-23 11:37:59
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Pomijaj je gdzie indziej.

    Twoje komentarze, daja mi energie na cały dzień...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 14. Data: 2006-09-23 14:06:02
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik scream napisał:

    > 1) Pracodawca wcale nie musi ich o tym informowac.
    > 2) Komputery sa wlasnoscia pracodawcy, oprogramowanie na nich takze, moze
    > on wiec robic z nimi co mu sie podoba.

    Czy prawo wlasnosci oznacza prawo do nieskrepowanego
    dysponowania wlasnoscia?

    Toalety na ternie zakladu tez sa wlasnoscia pracodawcy.
    Czy moze zainstalowac w toaletach zakladowych kamery i
    "robic z nimi co mu sie podoba"?

    Czy pracodawca (np. wojsko, policja) moze kogos zastrzelic pistoletem
    firmowym?

    Tak wiec co innego prawo wlasnosci a co innego zakres dysponowania
    wlasnoscia.

    A wracajac do problemu zgloszonego przez przedmowce:
    Pracodawca musi zawsze liczyc sie z prawem do prywatnosci (np.
    prywatnosci koresponencji).

    > 3) Pracownicy w godzinach pracy, korzystajac z firmowych komputerow powinni
    > zajmowac sie praca, czyli - nie gadac z kumplami na GG, nie pisac maili do
    > przyjaciolki, nie sprawdzac na stronie banku czy dostali pensje na czas.

    A to juz zalezy od umowy, zwyczajow panujacych w firmie.

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 15. Data: 2006-09-23 14:08:14
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik scream napisał:

    > Pracodawca nie kontroluje ile pracujesz, ani czy pracujesz żle albo dobrze.
    > On po prostu kontroluje to co sie dzieje na JEGO komputerze. Nie kontroluje
    > ani ilości Twojej pracy, ani jej jakości.

    I do tego ma prawo. Nie moze jednak przy tym naruszac prawa do
    prywatnosci, ochrony danych osobowych itp

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 16. Data: 2006-09-23 14:36:39
    Od: m...@g...com

    Przemyslaw Osmanski wrote:

    > Twoje komentarze, daja mi energie na cały dzień...

    I słusznie, bo w tym przypadku komentarz jest niesłychanie trafny.

    p. m.

  • 17. Data: 2006-09-23 15:30:50
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 16:08:14 +0200, WOJSAL napisał(a):

    > I do tego ma prawo. Nie moze jednak przy tym naruszac prawa do
    > prywatnosci, ochrony danych osobowych itp

    Gdyby to byl prywatny komputer to bylbym w stanie sie z tym zgodzic. Ale tu
    chodzi o firmowy komputer przeznaczony do wypelniania zadan jakie powierza
    firma.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2006-09-23 16:14:14
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    m...@g...com napisał(a):

    > I słusznie, bo w tym przypadku komentarz jest niesłychanie trafny.

    Czyli tyczy sie to WSZYSTKICH odpowiadajacych w tym watku (i 90% reszty
    na grupie). Jedynie T_G podał jakiekolwiek uzasadnienie. :/
    Wiec tez mi ma co wytykac...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 19. Data: 2006-09-23 16:46:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1dpf0if3zz0x4$.12hnqygywcbqp.dlg@40tude.net scream
    <n...@p...pl> pisze:

    > Gdyby to byl prywatny komputer to bylbym w stanie sie z tym zgodzic. Ale
    > tu chodzi o firmowy komputer przeznaczony do wypelniania zadan jakie
    > powierza firma.
    Czy wg Ciebie jeśli pracownik zostawi prywatny list w szufladzie firmowego
    biurka przeznaczonego do wykonywania zadań jakie powierza firma, to
    pracodawca ma prawo je przeszukać i list przeczytać?
    Czy wg Ciebie pracodawca ma prawo przeszukać pracownikowi kieszenie
    firmowego kombinezonu roboczego przeznaczonego do wypełniania zadań jakie
    powierza firma?
    A może pracodawca może zrobić wszystko z pracownikiem przebywającym na
    terenie firmy, który to teren przeznaczony jest do wypełniania zadań jakie
    powierza firma?

    Jotte

  • 20. Data: 2006-09-23 16:52:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 18:46:55 +0200, Jotte napisał(a):

    > Czy wg Ciebie jeśli pracownik zostawi prywatny list w szufladzie firmowego
    > biurka przeznaczonego do wykonywania zadań jakie powierza firma, to
    > pracodawca ma prawo je przeszukać i list przeczytać?

    Nie.

    > Czy wg Ciebie pracodawca ma prawo przeszukać pracownikowi kieszenie
    > firmowego kombinezonu roboczego przeznaczonego do wypełniania zadań jakie
    > powierza firma?

    Nie.

    > A może pracodawca może zrobić wszystko z pracownikiem przebywającym na
    > terenie firmy, który to teren przeznaczony jest do wypełniania zadań jakie
    > powierza firma?

    Nie.

    A jeśli pracodawca wyśle handlowca na miasto, żeby podpisał umowe z firmą
    X, a ten handlowiec w tym czasie będzie jeździł po burdelach, to pracodawca
    ma prawo o tym wiedzieć czy nie?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl