    From: "R_65" <Robert_65@BEZ_TEGO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Moje czy nie moje ???
    Date: Thu, 16 Jun 2005 22:02:29 +0200

    Witam grupowiczów.
    mam do Was nastepujące pytanie i zarazem prośbę o wyjaśnienie pewnych
    kwestii.

    Ponad rok temu napisalem dla pewnej firmy taki maly system informatyczny
    oparty o php i MySQL oraz XHTML.
    Sprawa polegała na tym że pracownicy firmy poprzez formularze w panelu
    administracyjnym wprowadzali do bazy danych informacje ktore potem
    dynamicznie (nie wszystkie) były w formie tabelek publikowane na stronie
    www. Dostęp do pełnych informacji był tylko dla pracowników firmy z panela
    administracyjnego.
    I tu zaczyna sie problem.
    Faktem jest ze to pracownik firmy poinstruował mnie jakie informacje (dane)
    maja być przechowywane w bazie danych i jakie mogą byc wyświetlane do
    wiadomości publicznej na stronie a jakie mają być dostępne tylko dla
    pracowników firmy
    Według powyższych informacji opracowałem strukturę tabel bazy danych,
    napisalem wszystkie skrypty ja obsługujące, panel administracyjny oraz
    strone (mały serwis WWW) na której następuje ekspozycja informacji.
    Obecnie firma twierdzi iż nie posiadam żadnych praw autorskich do tego
    systemu ponieważ to ONI powiedzieli mi co ma być w bazie danych co ma być
    dla pracowników firmy a co ma sie wyświetlać na stronie WWW.
    Coś mi sie wydaje że nie do końca mają rację a nie jestem na tyle biegly w
    prawie żeby na chwile obecna podjąć z nimi utargi.
    Sprawa jest troche bardziej zawiła ale to może przy innej okazji jak sie
    bardziej rozwinie.
    Na teraz potrzebuję argumentów ( no chyba że się myle) które wyjaśnią
    zaistniałą sytuację tzn przysługują mi prawa autorskie do skryptów i
    struktury bazy danych czy też nie ?

    --
    Z góry dziękuj za odpowiedzi i pozdrawiam Robert_65
    .