  • 21. Data: 2007-11-07 10:09:37
    Temat: Re: Moge "sprzedac" mieszkanie dwa razy ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, mvoicem wrote:

> [...]
    [...]
    > Ale to jest to samo co zapisanie sobie listy nazwisk w kajeciku,
    > i wykreślanie aż zostanie tylko jeden.

    Nie jest.
    Przy braku jakiejkolwiek odpowiedzi ktoś kto po cichu spisuje w kajeciku
    (znaczy bez wiedzy kupujących) jedynie osłabia swoją pozycję, bo albo
    wygląda to na brak zdecydowania (przy braku odpowiedzi) albo po udzieleniu
    odpowiedzi odmownej podpada pod kategorię "o, teraz mu się zaczęło
    spieszyć, widocznie można opuścić z ceny" ;)

    > A on mówi o umowie. Przy okazji umowy (jak nazwa wskazuje) 2 strony umawiają
    > się na coś. Czyli zobowiązują się do czegoś. A to co proponuje Fantom, to
    > mimo że nazywa umową, bardziej pasuje nie wiem ... do listu intencyjnego?

    Być może :)
    Ale coś takiego się stosuje - pod nazwą "umowy ramowej", kiedy to
    *pewne* warunki przeszłych umów już są ... umówione :)
    Jednak może to być "umowa" :)
    "Umawiamy się, że JEŚLI zawrzemy umowę na X, to na warunkach A, B, C".

    W sumie to co proponował fantom zawiera elementy "odwrotnej licytacji":
    nie o cenę się licytuje, a o termin wpłaty :)

    pzdr, Gotfryd