  • 1. Data: 2004-08-21 13:53:46
    Temat: Mobbing w szkole
    Od: "::: Solana :::" <s...@h...com>

    Dzien Dobry!
    Jak wyglada sytuacja prawna ucznia, ktory jest nekany przez kolegow lub
    nauczycieli? Czy groza za to jakies sankcje, kary? Jest w sieci sporo
    informacji o mobbingu w pracy i konsekwencjach dla pracodawcy. O szkole nic
    nie znalazlam.

    Dziekuje,
    magda

  • 2. Data: 2004-08-21 14:03:30
    Temat: Re: Mobbing w szkole
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

> [...]
    > nauczycieli? Czy groza za to jakies sankcje, kary? Jest w sieci sporo
    > informacji o mobbingu w pracy i konsekwencjach dla pracodawcy. O szkole

    Jak jest nekany ten uczen przez nauczycieli? Kaza mu sie uczyc a on nie
    chce?
    Co znaczy nekanie ucznia przez nauczyciela? Czy w dzisiejszych czasach kiedy
    uczniowi wszystko
    wolno taki mobbing jest mozliwy? Chyba nie!
    TB

  • 3. Data: 2004-08-21 14:04:31
    Od: "::: Solana :::" <s...@h...com>

    "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> skrev i meddelandet
    > nic
    >
    > Jak jest nekany ten uczen przez nauczycieli?

    Pytanie bylo teoretyczne.
    Ale jesli chcesz szczegolow to prosze: rzucanie w ucznia linijka, kreda,
    brudna, mokra gabka, wysmiewanie go publicznie, odpytywanie w celu
    postawienia najgorszej oceny, itd itp. (znane z wlasnej szkoly).

    magda

  • 4. Data: 2004-08-21 17:56:30
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    ::: Solana ::: <s...@h...com> napisał(a):

    > Ale jesli chcesz szczegolow to prosze: rzucanie w ucznia linijka, kreda,
    > brudna, mokra gabka, wysmiewanie go publicznie, odpytywanie w celu
    > postawienia najgorszej oceny, itd itp. (znane z wlasnej szkoly).

    Ja bym to rozpatrywał nie w kategoriach mobingu (czy to nie pojęcie
    wyłącznie z prawa pracy?), lecz w kategoriach naruszania godności osobistej
    ucznia.

    RG

  • 5. Data: 2004-08-21 18:01:35
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik ::: Solana ::: napisał:

    > odpytywanie w celu postawienia najgorszej oceny,

    Wszystko pozostałe opiekun może zgłosić do prokuratury ... A to
    powyżej .. to już molestowanie seksualne ;>

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 6. Data: 2004-08-21 18:28:32
    Od: "::: Solana :::" <s...@h...com>

    "Roman G." <r...@W...gazeta.pl> skrev i meddelandet

    > Ja bym to rozpatrywał nie w kategoriach mobingu (czy to nie pojęcie
    > wyłącznie z prawa pracy?),

    Nie wiem, ja jestem "nie z tego swiata" ;-) Tutaj o mobbingu mowi sie
    tez/glownie w szkole.

    > lecz w kategoriach naruszania godności osobistej
    > ucznia.

    No wlasnie, i to jest mobbing.

    magda

  • 7. Data: 2004-08-21 18:29:42
    Od: "::: Solana :::" <s...@h...com>

    "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> skrev i meddelandet

    > Wszystko pozostałe opiekun może zgłosić do prokuratury ..

    To wiem, ale na jakiej podstawie?

    magda

  • 8. Data: 2004-08-21 18:48:57
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik ::: Solana ::: napisał:

    > To wiem, ale na jakiej podstawie?

    Na podstawie KK

  • 9. Data: 2004-08-21 18:56:01
    Od: "::: Solana :::" <s...@h...com>

    > Na podstawie KK

    Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz :-(
    magda

  • 10. Data: 2004-08-21 19:20:26
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik ::: Solana ::: napisał:

    > Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz :-(

    Proszę ;>

    KK
    Rozdział XXVI

    Przestępstwa przeciwko rodzinie i opiece

    Art. 207. § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą
    najbliższą lub nad *inną osobą pozostającą w stałym lub przemijającym
    stosunku zależności od sprawcy* albo nad małoletnim lub osobą
    nieporadną ze względu na jej stan psychiczny lub fizyczny,
    *podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5*.
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 połączony jest ze stosowaniem
    szczególnego okrucieństwa, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    § 3. *Jeżeli następstwem* czynu określonego w § 1 lub 2 *jest
    targnięcie się pokrzywdzonego na własne życie*, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

    Pozostaje wam jeszcze próba popełnienia samobójstwa ;> Nauczyciel
    dostanie większy wyrok ;)