  • Data: 2003-01-27 14:26:35
    Temat: Mieszkanie, hipoteka itp.
    Od: Piotr Chomczyk <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Przymierzam się do zakupu mieszkania i zetknąłem się z problemem.
    Otóż mieszkanie które chcem kupić jest hipoteczne. Aktualny właściciel
    nabył je rok temu w rozliczeniu przy sprzedaży innego mieszkania
    (oczywiście jest to potwierdzone dokumentami notarialnymi). Zaraz po tym
    złożył wniosek o zmianę właściciela w księdze wieczystej - postępowanie
    wciąż trwa i w księdze jako właściciel nieruchomości figuruje jego
    poprzednik.

    W związku z tym kilka pytań:
    1. Czy w ogóle właściciel mieszkania może je sprzedać, nie posiadając
    stosownego wpisu w księdze wieczystej ?
    2. Czy w taki przypadku jest sposób na takie zawarcie umowy
    (przedwstępnej lub innej formy), żeby nie mieć problemów z prawem
    własności ?
    3. Czy po zakupie mieszkania będę mógł rozpocząć procedurę wpisania mnie
    jako właściciela do księgi wieczystej, czy muszę czekać aż zakończy się
    poprzednia sprawa.

    Z góry dziękuję za odpowiedź lub odesłanie do jakichś aktów prawnych,
    które mogłyby mi to wyjaśnić.
    Pozdrawiam
    Piotr Chomczyk