  • 1. Data: 2005-04-28 16:25:37
    Temat: Mieszkanie
    Od: "Rycerz Bolko" <r...@W...pl>

    Mam problem z niejasną sytuacją mieszkania. Zmarł mój dziadek u którego
    byłem zameldowany na pobyt stały. Mieszkanie jest spółdzielcze. W
    testamencie dziadek przepisał na mnie swoją część wkładu mieszkaniowego,
    gdyż ze swoja drugą żoną wziął rozwód i mieli podział majątku. Jego druga
    żona zmarła kilka lat temu nie pozostawiając testamentu, z tego co wiem to
    jej spadkobiercami jest jej rodzeństwo gdyż nie posiadała dzieci. Wynika z
    tego że druga część wkładu mieszkaniowego należy się właśnie im. Co mam
    zrobić w takiej sytuacji ? Czy po przepisaniu na mnie części wkładu
    mieszkaniowego i jako zameldowany tam na pobyt stały mogę zostać w takiej
    sytuacji członkiem spółdzielni ? Czy możliwe jest że teraz ktoś ze
    spółdzielni przyjdzie i "pogoni" mnie z tego mieszkania, bo rozumiem że w
    takiej sytuacji o wykupieniu całości mieszkania nie ma mowy.
    Druga sprawa tyczy się pozostawionego przez dziadka samochodu. Jeżeli
    samochód nie jest ujęty w testamencie to co mam teraz z tym fantem zrobić ?
    Sprzedać, złomować nie mam pojęcia co z tym zrobić.