-
1. Data: 2005-04-28 14:49:18
Temat: [prawo pracy] dyżury itp - prośba o pomoc
Od: "prbda" <p...@B...o2.pl>
Witam
Potrzebuję informacji z zakresu prawa pracy. Uważam, że system pracy na moim
stanowisku jest sprzeczny z prawem lub źle rozliczany, dlatego byłbym
wdzięczny gdyby ktoś to przeczytał i wypowiedział się, a jeszcze lepiej
doradził :) A moze ktoś powie jak to jest w innych firmach a jak powinno
być.
Pracuję w help desku w sporej firmie, sprzedającej usługi teleinformatyczne.
Czas pracy odbywa się w systemie:
pierwszy dzień 7:00-15:00, następny 12:00-24:00 poczym dyżur telefoniczny do
7:00 rano podczas którego muszę przyjmować wszelkie telefony, obsługiwać
zgłoszenia, awarie (to akurat sprowadza się do przekazywania informacji
klient-odpowiedni dział w firmie). Natępny dzień jest wolny. W soboty
pracuje się od 7:00 do 15:00 i druga zmiana od 7:00 do 19:00 i od 19:00
jedna z tych osób ma dyżur telefoniczny od 19:00 w sobotę aż do poniedziałku
7:00, wtedy zaczyna pracę we wtorek lub jeszcze poniedziałek od 12:00 a
bywało że od razu na 7:00.
No i teraz pytanie: czy to w ogóle jest zgodne z prawem - chodzi mi
oczywiście o dyżury, które pomijając to, że zmuszają do czujności to jeśli
jest zgłoszenie to po prostu pracuję. I co najważniejsze - nie wiem jak
rozumieć czas od momentu przyjęcia zgłoszenia - czy to są nadgodziny? Mamy
płacone coś na kształt ryczałtu, wychodzi niecałe 80gr/h.Nie wiem niestety
jak te godziny nalezy rozumieć, nigdy nie otrzymałem oficjalnej informacji
na ten temat, nie ma tego w firmowym regulaminie pracy. Spróbuję poprosić o
wyjaśnienie pracodawcę ale chciałem najpierw zasięgnąć o tym informacji.
pzdr
Wojtek