  • 1. Data: 2007-04-06 13:05:10
    Temat: Manipulacja dowodami - matactwo.
    Od: kraf101 <C...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam takie pytanko.

    Miałem proces cywilny, w którym świadek zeznawał na korzyść powoda.
    Potwierdzał tezę powoda powołując się na dokumenty, które widział i
    które MOGĄ potwierdzić tezę strony powodowej. Sąd powództwo oddalił ale
    sprawa się ciągnęła kilka lat, była upierdliwa i kosztowna.

    Po procesie okazało się, że są dokumenty, które WYKLUCZAJĄ tezę strony
    powodowej. Co więcej ten świadek o nich wiedział - sam je stworzył, a
    fakt ten zataił przed sądem.

    Świadek nie był bezpośrednio pytany o te dokumenty (nikt o nich nie
    wiedział), więc nie kłamał wprost.

    Czy to jest matactwo - manipulacja dowodami i czy są na to paragrafy?

    Mam pytanie czy takiemu świadkowi mogę wytoczyć sprawę karną z
    oskarżenia prywatnego,
    Jestem wściekły jak ,,dziki słoń" - jak by nie ten $@%$@%#, sprawa trwała
    by miesiąc, a tak przerąbane parę lat.

    Potem chciałbym wytoczyć temu draniowi sprawę cywilną za szkody/koszty
    jakie poniosłem w wyniku tego procesu.

    RAF

  • 2. Data: 2007-04-06 13:57:58
    Temat: Re: Manipulacja dowodami - matactwo.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kraf101" <C...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli:

    1) świadek był przesłuchiwany z pouczeniem o odpowiedzialności karnej?
    2) da się udowodnić, że mówił nieprawdę

    to należy złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z art. 233 kk.

  • 3. Data: 2007-04-06 15:13:18
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > 2) da się udowodnić, że mówił nieprawdę
    >
    > to należy złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z art. 233 kk.

    niezaleznie od powyzszego mozesz temu "swiadkowi" wytoczyc pozew o
    odszkodowanie, ale musi byc wyrazny zwiazek przyczynowo-skutkowy
    pomiedzy zeznaniem swiadka a szkoda (np. w postaci niekorzystnego
    wyroku sadu, ktory oparl swe rozstrzygniecie na falszywym zeznaniu).

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 4. Data: 2007-04-06 15:44:46
    Od: kraf101 <C...@p...onet.pl>

    Bungo wrote:

> [...]
    > pomiedzy zeznaniem swiadka a szkoda (np. w postaci niekorzystnego wyroku
    > sadu, ktory oparl swe rozstrzygniecie na falszywym zeznaniu).

    Proces był o pieniądze i wieloletnie udowadnianie, że się nie jest
    oszustem. Wyrok jest korzystny dla mnie. To był świadek powoda więc
    zeznawał korzystnie dla niego. Zaraz po zakończeniu procesu okazało się,
    że to wszystko lipa. Całe powództwo opeirało się na stanowisku powoda i
    zeznaniach tego świadka. Gdyby powiedział jak było to proces by się
    skończył na drugiej rozprawie. A tak mam "w pióro" pare lat i kupe
    forsy. Sąd zasądził jakieś drobne od powoda dla mnie.

    Pozdrwiam
    RAF

  • 5. Data: 2007-04-07 10:56:04
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    kraf101 napisał(a):

> [...]
    > skończył na drugiej rozprawie. A tak mam "w pióro" pare lat i kupe
    > forsy. Sąd zasądził jakieś drobne od powoda dla mnie.

    wlasnie za to, ze proces trwal pare lat, a nie zakonczyl sie na
    drugiej rozprawie mozesz zazadac od tego "swiadka" odszkodowania.
    Chyba nie jest to krewny powoda?

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo