    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mandaty do sadu
    Date: Tue, 11 Jun 2002 00:12:17 +0200

    Jak to teraz jest?

    Osatnio jade sobie ciemna noca przez miasto, i nagle widze ze jedzie za mna
    radiowoz. No to ja ladnie zgodnie z przepisami wszystko, oni nagle kilka
    "uuuuoouuuoo" i macha mi zebym sie zatrzymal.

    No wiec wychodzi do mnie pan lapowkarz kraweznik (pominmy kwestie ze sie
    nie przedstawil z imienia nazwiska i stopnia) i mi mowi ze ja bez pasow, no
    to ja mu pokazuje pas na mojej czarnej bluzie bo jeszcze mysle ze pan moze
    problem ze wzrokiem ma.

    No wiec on mowi ze widzial z kolega jak ja je tu szybko zapinalem (co jest
    oczywista nieprawda).
    Wysiadlem z samochodu, on mowi cos tam o 100zl mandatu, ja mowie ze mialem
    pasy.
    To on mowi o 50zl - widac ze na flaszke nie maja, a chcieli by miec.
    Mowie ze na pewno im nie zaplace i koniec.
    No to mowi ze sprawe skierujemy do sadu i on nie wie czy mi sie to oplaca.

    Koniec koncow chyba stwierdzil ze nic nie wycisnie i dal sobie spokoj -
    pojechal szukac innego jelenia.

    Ale teraz interesuja mnie dwie sprawy - jak to wygladalo by w sadzie:

    po pierwsze z tego co wiem to wine trzeba udowodnic, a nie mam za bardzo
    pomyslu jak mozna mi udowodnic ze jechalem bez pasow (zwlaszcza ze tak nie
    bylo) - czy zdanie jakis 2 kraweznikow wystarczy?

    a po druie zalozmy ze mi to udowodniono - jaki bedzie "wyrok"? 100zl
    mandatu plus 2000zl kosztow postepowania? Czego sie spodziewac wogole?

    P.S. nie zebym mial cos przeciwko Policji, czy policjantom. Po prostu tych
    2 to byly krawezniki, gdzie jeden umie czytac, a drugi pisac i chcieli
    dostac w lape. Wieze goraco ze pozostala czesc policji nie bierze lapowek
    :-)