  • 21. Data: 2006-09-28 10:50:06
    Temat: Re: Mandat zaoczny i policjant....
    Od: Piotr <piotrp_no26@no_wp.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Drobny detal ... te 7 dni to istnieje _jesli_ nie popelniono wykroczenia.
    >
    > --Pozdrawiam,
    > Jasko Bartnik
    Z powyższym oczywiście się zgadzam, jeśli nie popełniono wykroczenia.
    Jednakże w opisywanym przypadku kobieta, jak pisali poprzednicy ,
    została już ukarana - pouczeniem, które jest także formą kary,
    nakładanej przez policję. Czy w takiej sytuacji dopuszczalne jest
    ponowne ukaranie za popełnione wykroczenie - przypomnijmy - grzywną w
    wysokości 50pln? Jak to się ma do obowiązującego prawa? Czy każdy
    policjant ma taką możliwość z urzędu , żeby karać dwukrotnie za to samo
    wykroczenie , czy przekroczył swoje uprawnienia?
    Pzdr.
    P.

  • 22. Data: 2006-09-28 11:33:23
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr" <piotrp_no26@no_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >obowiązującego prawa? Czy każdy policjant ma taką możliwość z urzędu , żeby
    >karać dwukrotnie za to samo wykroczenie , czy przekroczył swoje
    Zgłosić sprawę do prokuratora, żeby w ramach swoich uprawnień procesowych
    sprawdził zapis w notatniku tego policjanta. Tam będzie mógł sprawdzić jak
    ten policjant zakończył tę kolizję. W notatniku, na marginesie pod zapisem
    godziny powinien wpisać sposób zakończenia np: pouczenie, MK, wniosek u
    ukaranie osoby lub inny sposób.
    ZiPi

  • 23. Data: 2006-09-28 16:09:03
    Od: Peter <n...@n...com>

    <ciach>
> [...]
    > godziny powinien wpisać sposób zakończenia np: pouczenie, MK, wniosek u

    Obawiam się że ten notanik może nie byc dobrym dowodem.
    Wiem mniej więcej jak to funkcjonuje - mam kolegów w policji.
    Jeszcze jedno pytanie czy policjant ma wystawic mandat karny czy może
    zrezygnować z mandatu i wysłać wniosek o ukaranie ? jeżeli jest na miejscu
    zdarzenia ?
    ps. są świadkowie m/n ja że funkcjonariusz powiedział że kończy się
    pouczeniem

    Peter