  • 31. Data: 2011-06-29 19:25:46
    Temat: Re: Mandat za przekroczenie predkosci w czechach.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > ale nikt sie w to nie bawi w policji. zostaniesz zatrzymany do czasu
    > uiszczenia grzywny.

    Nie wiem w sumie jak jest w Czechach.
    Ale rozwiązanie polegające na zatrzymaniu mienia jest bardziej sensowne
    niż zatrzymanie dłużnika za grzywnę w wykroczenia. Więzienie za długi to
    już przeżytek w Europie.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 32. Data: 2011-06-29 19:31:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-29 21:25, Johnson pisze:

    > Nie wiem w sumie jak jest w Czechach.
    > Ale rozwiązanie polegające na zatrzymaniu mienia jest bardziej sensowne
    > niż zatrzymanie dłużnika za grzywnę w wykroczenia. Więzienie za długi to
    > już przeżytek w Europie.

    Podejrzewam, że witkowi nie chodziło o zatrzymanie za długi ale raczej o
    tymczasowe zatrzymanie do czasu przeprowadzenia procedury sądowej
    związanej np. z przepadkiem mienia. :)

    --
    spp

  • 33. Data: 2011-06-29 19:34:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp pisze:

    > Podejrzewam, że witkowi nie chodziło o zatrzymanie za długi ale raczej o
    > tymczasowe zatrzymanie do czasu przeprowadzenia procedury sądowej
    > związanej np. z przepadkiem mienia. :)

    Ale de facto jest to pozbawieniem wolności za długi, choćbyśmy nazwali
    to inaczej.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 34. Data: 2011-06-29 19:50:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-29 21:34, Johnson pisze:

    > Ale de facto jest to pozbawieniem wolności za długi, choćbyśmy nazwali
    > to inaczej.

    No tak, ale idąc tym sposobem myślenia zatrzymanie delikwentowi cennej
    rzeczy celem zabezpieczenia roszczenia do czasu zapłaty długu będzie
    zwykła kradzieżą, choćbyśmy nazwali to inaczej... :(

    --
    spp

  • 35. Data: 2011-06-29 20:07:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp pisze:

    > No tak, ale idąc tym sposobem myślenia zatrzymanie delikwentowi cennej
    > rzeczy celem zabezpieczenia roszczenia do czasu zapłaty długu będzie
    > zwykła kradzieżą, choćbyśmy nazwali to inaczej... :(

    Lepsza kradzież niż pozbawienie wolności ;)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 36. Data: 2011-06-30 23:09:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jun 2011, spp wrote:

    > No tak, ale idąc tym sposobem myślenia zatrzymanie delikwentowi cennej rzeczy
    > celem zabezpieczenia roszczenia do czasu zapłaty długu będzie zwykła
    > kradzieżą, choćbyśmy nazwali to inaczej... :(

    Sprzeciw.
    Oburzony jestem używaną nomenklaturą :P
    To będzie rozbój, a nie "zwykła kradzież"!
    "Zwykła kradzież" polega na zabraniu mienia, ale bez groźby lub przemocy
    (czyli raczej bez wiedzy właściciela).
    :D

    pzdr, Gotfryd