  • 1. Data: 2011-06-26 17:29:35
    Temat: US - odmowa przyjęcia wniosku
    Od: "dr_indy" <t...@g...pl>

    Witam,

    napisałem Wniosek o zwrot vat w budownictwie. Wniosek napisany został na
    podstawie ustawy i broszury wydanej przez MF (jest tam dostępny). Niestety
    do samego urzędu wniosek miał dostarczyć znajomy (ja miałem wyjazd) i
    niestety nie przyjeli mu, twierdząc, że obowiązują u nich druki VZM.
    Broszura MF wyraźnie mówie, że nie ma OBOWIĄZKOWEGO druku urzędowego.

    Cyt. w/w broszury:
    "WaSne! Wzór wniosku - do ewentualnego wykorzystania - dostępny jest na
    stronach
    internetowych izb skarbowych oraz urzędów skarbowych a takSe na stronie
    internetowej
    Ministerstwa Finansów www.mf.gov.pl. Przedmiotowy wniosek nie stanowi wzoru
    urzędowego, określonego w drodze rozporządzenia, dlatego nie trzeba
    bezwzględnie go
    stosować. NaleSy jednak pamiętać, aby wniosek zawierał wszystkie elementy, o
    których mowa
    w przepisach ustawy (o tym co powinien zawierać wniosek w dalszej części)."

    Mój wniosek zawierał wszystko czego wymaga Ustawa. Nie zostal nawet
    przyjęty. Czy US miał prawo odmówić przyjęcia wniosku?
    Może ktoś zapytać czemu nie na wzorze pracuję i robię rozróbę? Otóż od
    samego początku robiłem spis faktur w arkuszu kalkulacyjnym z piodziałem na
    firmy itp. Dlatego nie widzę powodu, aby przepisywać to jeszcze raz skoro
    ustawa mi tego nie nakazuje.

    Reasumując:
    - czy US miał prawo nie przyjąć Wniosku?
    - czy US ma prawo wymagać konkretnego wzoru urzedowego, gdy ten nie jest
    wymagany przez rozporządzenie i to jeszcze pod rygorem odrzucenia?

    dziękuje za pomoc

    --
    dr_indy

  • 2. Data: 2011-06-26 19:14:28
    Temat: Re: US - odmowa przyjecia wniosku
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    > Reasumuj?c:
    > - czy US mia? prawo nie przyj?? Wniosku?
    > - czy US ma prawo wymaga? konkretnego wzoru urzedowego, gdy ten nie jest
    > wymagany przez rozporz?dzenie i to jeszcze pod rygorem odrzucenia?
    >
    > dzi?kuje za pomoc

    Wyslij poleconym.

  • 3. Data: 2011-06-26 19:29:34
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <iu817s$lv4$1@inews.gazeta.pl>, t...@g...pl
    says...>

    > tak planuje, ale co do zasady - mogli tak?

    teoretycznie nie mogli a w praktyce zrobili

  • 4. Data: 2011-06-26 19:30:01
    Od: "dr_indy" <t...@g...pl>

  • 5. Data: 2011-06-26 20:42:21
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Albo złóż w Urzędzie Dzielnicy (czy co tam jest u Ciebie), gdzie teoretycznie
    znów mają OBOWIĄZEK przyjąć i jakby co skierować do właściwego organu.

    -----