  • 21. Data: 2008-08-08 18:12:52
    Temat: Re: Mandat a pracodawca
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 08 sierpień 2008 14:28
    (autor Cubus
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7he69$c4b$1@inews.gazeta.pl>):

    > Przeczytaj jeszcze raz mojego posta.

    No twierdzisz, że są uchybieniem.

    --
    Tristan

  • 22. Data: 2008-08-09 05:23:31
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie tylko nie ma możliwości zmuszenia go do zapłaty, ale on tego w ogóle
    > nie powinien robić, o ile nie jest dla Ciebie osobą najbliższą. Stanowi to
    > czyn zabroniony.
    >
    > A co do mandatu, to Ty jako kierowca powinieneś odmówić wyjazdu samochodem
    > niesprawnym i Ty popełniłeś wykroczenie, a nie on. Wiem, że to nie takie
    > proste, ale niestety tak jest.

    A moze tak po prostu w takiej sytuacji wezwac policje na plac postojowy
    samochodów, by wlepila mandat za zly stan techniczny aut nie kierowcy, tylko
    osobie na która są zarejestrowane auta z lysymi oponami? Albo wstrzyma
    dowody rejestracyjne?
    Wtedy wlasciciel szybciutko kupi nowe opony do wszystkich aut przestajac
    'oszczedzac'.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 23. Data: 2008-08-09 07:09:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 09 sierpień 2008 07:23
    (autor SQLwysyn
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <489d2ad2$3$29608$f69f905@mamut2.aster.pl>):

    Ale można stać na łysych. :D

    --
    Tristan

  • 24. Data: 2008-08-09 07:24:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Aug 2008, SQLwysyn wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    >
    > A moze tak po prostu w takiej sytuacji wezwac policje na plac postojowy
    > samochodów, by wlepila mandat za zly stan techniczny aut

    Moment, moment.
    Jak te auta STOJĄ, to chyba trudno czegokolwiek się przyczepić, przecież
    przy takiej logice wystarczyłoby posłać patrol pod dowolny warsztat
    samochodowy i kasować jak leci właścicieli wszystkich pojazdów
    oddanych do "grubszych" napraw - rozebrany samochód niewątpliwie jest
    niesprawny, a to bez hamulców, a to układ kierowniczy nie działa...
    IMO stan techniczny można sprawdzać - w celu ukarania - wyłącznie
    w pojeździe *w ruchu*.
    A wtedy obrywa kierujący.

    > nie kierowcy, tylko
    > osobie na która są zarejestrowane auta z lysymi oponami? Albo wstrzyma dowody
    > rejestracyjne?

    O, i to ostatnie ma sens.
    Pojazd niesprawny - skierować do przeglądu.
    Z zastrzeżeniem o tych warsztatach jak wyżej - przecież jeśli owo
    "skierowanie" byłoby podejmowane wobec pojazdów nie będących w ruchu,
    to czepianie się właściciela bazy byłoby dyskryminacją w porównaniu
    do tych którzy auta do naprawy oddali (i w czasie naprawy są
    równie albo bardziej niesprawne, więc tym samym tym bardziej powinny
    "po przywróceniu do sprawności" iść do kontroli).

    IMVHO - bez ukarania kierującego się nie da!

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2008-08-09 08:27:38
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Thu, 7 Aug 2008 23:16:32 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A co do mandatu, to Ty jako kierowca powinieneś odmówić wyjazdu samochodem
    > niesprawnym

    Czy kazdy kierowca musi posiadac fachowa wiedze i wiedziec kiedy pojazd nie
    spelnia warunkow? Jesli coroczne badania techniczne sa ok? Czy za to, ze
    pojazd emituje np za duzo spalin tez? Albo jak sie okaze, ze pracodawca
    uzyl oleju opalowego?
    --
    marcin

  • 26. Data: 2008-08-09 08:51:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    zly wrote:

    > Czy kazdy kierowca musi posiadac fachowa wiedze i wiedziec kiedy pojazd nie
    > spelnia warunkow?

    Tak, kazdy kierowca powinien potrafić ocenić chociażby stan opon, luz w
    układzie kierowniczym, zapowietrzenie hamulców, stan płynów (hamulcowy,
    chłodniczy, spryskiwacz), stan świateł i ich ustawienie, czystość szyby
    (i to, czy nie jest popękana), stan lusterek i wycieraczek. OIDP jeszcze
    jest parę punktów więcej.

    Jesli coroczne badania techniczne sa ok? Czy za to, ze
    > pojazd emituje np za duzo spalin tez? Albo jak sie okaze, ze pracodawca
    > uzyl oleju opalowego?

    Spaliny - bez mandatu, zabiera się tylko dowód rejestracyjny. Olej
    opałowy to już sprawa urzedu skarbowego.

    M.

  • 27. Data: 2008-08-09 08:52:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Cubus wrote:

    > Jakiekolwiek? Niedziałająca zapalniczka, albo wyłamane drzwi schowka
    > są "uchybieniem", ale chyba wolno wtedy jeździć? Z niepracującym
    > cylindrem w silniku też można jeździć - jeśli się ma na to ochotę.
    > Lista usterek eliminujących pojazd z ruchu jest krótka i mniej więcej
    > równa liście elementów "diagnozowanych" w czasie obowiązkowego
    > przeglądu technicznego.

    ALe stan ogumienia, świateł, układu kierowniczego i hamulcowego jest
    OIDP explicite wymieniony w PoRD.

    M.

  • 28. Data: 2008-08-09 12:39:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > samochodów, by wlepila mandat za zly stan techniczny aut nie kierowcy,
    > tylko osobie na która są zarejestrowane auta z lysymi oponami? Albo

    Znam przypadki, gdy kierowca podjeżdżał pod pierwszy napotkany patrol i
    prosił o zabranie dowodu rejestracyjnego. Nie jest to jakieś częste, ale
    zdarza się nie sporadycznie. W znanych mi wypadkach zabierano dowód
    rejestracyjny, a kierowca był pouczany, ze nie powinien jechać. I to jest
    moim zdaniem najlepsze niestety w praktyce rozwiązanie.

    > Wtedy właściciel szybciutko kupi nowe opony do wszystkich aut przestając
    > 'oszczedzac'.

    Na placu postojowym, to te samochodu mogą w ogóle bez opon stać. Więc nie
    jest to dobry pomysł.

  • 29. Data: 2008-08-09 12:41:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czy kazdy kierowca musi posiadac fachowa wiedze i wiedziec kiedy pojazd
    > nie
    > spelnia warunkow?

    Tak. jest to przedmiotem wykładów na kursie (przynajmniej powinno być). Nie
    chodzi tu o przekroczenie o kilka procent normy sprawności amortyzatorów, a
    o łyse opony, co widać gołym okiem.

  • 30. Data: 2008-08-10 10:38:20
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Prawo o Ruchu Drogowym, obowiązujące w Polsce przyjmuje, że jakiekolwiek
    > uchybienie dotyczące sprawnosci pojazdu może wywołać skutek równoważny
    > przejechaniu pieszego na pasach.

    Podaj artykuł.

    --
    Pzdr