  • 1. Data: 2002-09-23 22:21:47
    Temat: Mam oddać pieniądze...?
    Od: BeataM <b...@w...pl>

    Jestem na urlopie wychowawczym, pracowałam w szkole. Przed wakacjami
    złożyłam w szkole prośbę o zapomogę i jaka moja radość, gdy na początku
    września na konto wpłynęły pieniądze ze szkoły-973zł. Trochę się
    zdziwiłam, że taka nie równa kwota, ale pomyślałam, że na coś tam może
    odciągnęli.
    A dziś dzwoni księgowa, że mam te pieniądze oddać, bo przy zmianie ze
    szkoły podstawowej i gimnazjum na "zespół szkół" jak to się pani
    wyraziła "wskoczyłam" im na listę płac. To nie była więc
    zapomoga(chyba), tylko pensja, która mi się nie należy.
    Księgowa spytała czy mogę to oddać w całości czy ma mi odciągać z
    zasiłku wychowawczego...
    Chyba powinnam dostać jakieś pismo?
    Tak na telefon oddać prawie 1 000 zł?
    Jak to powinno wyglądać?

    Dziękuję za odpowiedź
    BeataM

  • 2. Data: 2002-09-24 08:14:05
    Temat: Re: Mam oddać pieniądze...?
    Od: "przemek" <p...@h...pl>

    Użytkownik "BeataM" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    (ciach)
    > Chyba powinnam dostać jakieś pismo?
    > Tak na telefon oddać prawie 1 000 zł?
    > Jak to powinno wyglądać?
    > Dziękuję za odpowiedź
    > BeataM

    Oczywiście, że powinnaś dostać pismo w którym Cię przeproszą i uprzejmie
    poproszą, gdyż pomyłkę spowodowała księgowa i ona ponosi odpowiedzialność
    (także finansową) za to co robi.
    To jej błąd i jej strata. Jeżeli Cię grzecznie poprosi o zwrot motywując to
    swoim błędem oraz tym, że jak nie wyrazisz zgody na zwrot to ona będzie to
    musiała zwrócić z własnej kieszeni to zapewne okażesz wspaniałomyślność i
    zwrócisz ,ale nie jednorazowo całą kwotę, bo jej nie masz tylko np. w 12
    miesięcznych lub 24-miesięcznych ratach.
    Jeżeli byś definitywnie odmówiła zwrotu to może ona próbować wyegzekwować
    jej zwrot od Ciebie sądownie, co bedzie trwało bardzo długo i nie powinnaś
    się tym przejmowac.