  • 1. Data: 2002-09-23 20:15:59
    Temat: Mam pytanie
    Od: o...@p...onet.pl

    Witam wszystkich :)
    Na jednym z forum dyskusyjnych przeczytalam taka wypowiedz:

    "Bedziesz wisial!!! Psie !!"

    Czy dyskutant , oprocz tego, ze przekroczyl granice dobrego wychowania,
    przekroczyl rowniez prawo? Jesli tak, to ktore przepisy prawne o tym mowia?
    Bede wdzieczna za wyjasnienie :)
    pozdrawiam
    Ola

  • 2. Data: 2002-09-23 22:30:58
    Temat: Re: Mam pytanie
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy dyskutant , oprocz tego, ze przekroczyl granice dobrego wychowania,
    > przekroczyl rowniez prawo? Jesli tak, to ktore przepisy prawne o tym

    Kodeks karny:

    Art. 190

    § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub
    szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną
    obawę, że będzie spełniona, pozbawia człowieka wolności,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    § 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Zwracam uwage przesłankę "uzasadnionej obawy". W wypadku listy dyskusyjnej
    to raczej będzie trudne do spełnienia.

    Depi.

  • 3. Data: 2002-09-23 22:47:19
    Od: o...@p...onet.pl

    Jasna sprawa :) Dzieki serdeczne za odpowiedz, Depi :)
    pozdrawiam
    Ola

  • 4. Data: 2002-09-24 09:13:10
    Od: "eoah" <d...@h...com>

> [...]
    >
    > Czy dyskutant , oprocz tego, ze przekroczyl granice dobrego wychowania,
    > przekroczyl rowniez prawo? Jesli tak, to ktore przepisy prawne o tym

    Wg mnie to moze podejsc jedynie pod zlamanie ustawy o ochronie praw
    zwierzat,
    ale nie wiem czy grozenie zwierzeciu sie kwalifikuje.

  • 5. Data: 2002-09-24 19:00:44
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > § 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.
    >
    > Zwracam uwage przesłankę "uzasadnionej obawy". W wypadku listy dyskusyjnej

    Nie do konca...
    Wyzwiska uzyte na forum moga naruszac dobra osobiste atakowanej osoby,
    ochrone ktorych gwarantuje Konstytucja.
    Osoba, w swoim mniemaniu pokrzywdzona, moze zadac na podstawie KC publicznych
    przeprosin, badz pozwac oszczerce w procesie cywilnym z tytulu zadoscuczynienia.

    Dodatkowo wlasnie w przypadku grupy dyskusyjnej osoba poszkodowana moze
    zlozyc donos do prokuratury o popelnieniu przestepstwa przeciwko jego czci.

    GreG