  • 1. Data: 2008-05-21 19:10:09
    Temat: Malwersacja przy wykupie mieszkania?
    Od: Paco <j...@g...com>

    W uproszczeniu:

    1. 5 lat temu spółdzielnia pobierała 10 tys na poczet przyszłego
    wykupu mieszkania.

    2. Właśnie zgodziła sie na wykup. Ustawowo powinienem zapłacić 5%
    wartości mieszkania. Czyli załóżmy że 10 tys.

    3. Spółdzielnia w umowie każe się zrzec tamtych 10 tys z punktu 1,
    inaczej nie zgadza się na wykup.

    4. Tak więc realny koszt mieszkania wyniesie zdecydowanie więcej niż
    5%.

    Pytanie: Czy działanie ze strony spółdzielni jest dopuszczalne przez
    prawo? Jeżeli im udowodnię że nie, to oni w zamian nie pozwolą na
    wykup mieszkania, na którym mi zależy. Jak więc zrobić żeby odzyskać
    10 tys i wykupić to mieszkanie??

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2008-05-21 21:15:21
    Temat: Re: Malwersacja przy wykupie mieszkania?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paco" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

> [...]
    > wartości mieszkania. Czyli załóżmy że 10 tys.
    >
    > 3. Spółdzielnia w umowie każe się zrzec tamtych 10 tys z punktu 1,

    To końcu zgodzili się, czy nie?

    > 4. Tak więc realny koszt mieszkania wyniesie zdecydowanie więcej niż
    > 5%.

    A masz gdzieś napisane, że to będzie 5%?

  • 3. Data: 2008-05-22 06:41:39
    Od: Paco <j...@g...com>

    > To końcu zgodzili się, czy nie?

    Zgodzili się na wykup, ale przedstawili nam umowy zawierającą klauzurę
    że nie interesuje nas tamte 10 tys

    > A masz gdzieś napisane, że to będzie 5%?

    Istnieje ustawa, która to reguluje. W zależności od tego ile się
    mieszka, i stażu pracy. W moim wypadku to 5%.

  • 4. Data: 2008-05-22 09:23:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paco" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Zgodzili się na wykup, ale przedstawili nam umowy zawierającą klauzurę
    > że nie interesuje nas tamte 10 tys

    Może napisz, co dokładnie tam napisano.

    > Istnieje ustawa, która to reguluje. W zależności od tego ile się
    > mieszka, i stażu pracy. W moim wypadku to 5%.

    No to naruszają ustawę żądając ponad te 5%.

    Napisz, co dokładnie zawiera umowa, bo ciężko dyskutować.

  • 5. Data: 2008-05-23 08:04:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 May 2008, Paco wrote:

    > Istnieje ustawa, która to reguluje.

    Możesz podać namiar - nazwa ustawy, numer dziennika ustaw i pozycja?
    Poproszę bez urazy, ale my nie wiemy czy ona rzeczywiście istnieje,
    czy to tylko Twoje wewnętrzne przekonanie "bo kuzyn prawnika
    powiedział" :)

    pzdr, Gotfryd