  • 21. Data: 2010-07-07 20:47:49
    Temat: Re: MSDNAA
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Gut wrote:

    > jak bedzie nalot :)))))))))))))) to legitymujesz sie tym ze sciagnales i
    > wypaliles z msdnaa, podajesz swoj mail ktory byl twoim loginem i juz.

    aha

    > po
    > tym sobie musza sprawdzic.

    tak, biegły sprawdzi. jak będzie miał czas.

    > ponadto kazdorazowo po 'zamowieniu' dostajesz
    > fakture czy druk zamowienia mailem na zero EUR.

    bardzo dobry argument na salę sądową, ale absolutnie nie chroni przed
    zabraniem komputera.

  • 22. Data: 2010-07-08 06:12:29
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > bardzo dobry argument na salę sądową, ale absolutnie nie chroni przed
    > zabraniem komputera.

    i nic cie nie ochroni jesli beda mieli 'uzasadnione podejrzenia' ze masz tam
    nielegalne oprogramowanie.
    bsa wg doniesien prasowych sprzed lat (bo ostatnio cos cicho) polozyla tak
    kilka firm na lopatki. po prostu zabezpieczyla policja komputery i czesc.
    firma stoi. musialbym grzebnac w pamieci skad mam te informacje, ale swego
    czasu pamietam ze nawet w tv bylo glosno o tym. zabierali takze plyty z
    shareware z pism:)

    kwestia pecha

    a poza tym prawdopodobienstwo nalotu jest w zasadzie zerowe - chyba ze
    sciagasz ty albo ktos z twojej podsieci nielegalne materialy, ale to
    proszenie sie o klopoty na wlasne zyczenie.

  • 23. Data: 2010-07-08 07:03:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kapsi napisal:
    > Mam Windowsa z MSDNAA. Czy w razie kontroli muszę przedstawiać jakieś
    > licencje (konto z uczelni już mi wygasło)? Wypaliłem płytę na dvd, i z
    > napisanym pisakiem serialem nie wygląda ona zbyt legalnie.

    A co wyczytałeś w licencji, która powinna ci się pojawić, gdy ssałeś
    obraz z serwera ELMS-a?

    Oprogramowanie jest do celów dydaktycznych. Jak jesteś dalej studentem
    TEGO wydziału, na którym miałeś zakładane konto, to w ogóle nie ma sprawy.
    Jeżeli jesteś studentem innego już wydziału, powinieneś pobrać nowe numery.
    Jeżeli w ogóle nie jesteś już studentem powinieneś usunąć oprogramowanie,
    bo nie spełniasz wymogów licencyjnych.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2010-07-08 07:04:52
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotr Ratajczak napisal:
    > Licencja z MSDN_AA_ pozwala na korzystanie z oprogramowanie również po
    > zakończeniu studiów.

    WYŁĄCZNIE do celów dydaktycznych. Masz Windows z MSDNAA? Pisałeś jakieś
    pismo służbowe lub do urzędu? Złamałeś warunki licencji.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 25. Data: 2010-07-08 07:06:36
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maddy napisal:
    > Student (może doktoranta?), mieszka w akademiku, to jakie konto z
    > uczelni mu wygasło?

    To jest wyłącznie konto pobraniowe. Z reguły ważność konta jest
    ustawiana tak, aby wygasała na koniec semestru lub roku akademickiego.
    Student z nowym wpisem przychodzi do administratora, który mu następnie
    konto pobraniowe odblokowuje.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 26. Data: 2010-07-08 07:09:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michał Gut napisal:
    > bsa wg doniesien prasowych sprzed lat (bo ostatnio cos cicho) polozyla tak
    > kilka firm na lopatki.

    Hm, nurtuje mnie sprawa poruszona przez Olgierda. BSA nie istnieje w Polsce.
    Nie czegoś takiego jak BSA - w sensie prawnym.

> [...]
    > czasu pamietam ze nawet w tv bylo glosno o tym. zabierali takze plyty z

    Tak załatwiono jedną z outsourcingowych firm CAD. Jak wykazano legalność
    oprogramowania, to okazało się, że po pierwsze minęły OIDP dwa lata,
    firma zbankrutowała, a sprzęt z oprogramowaniem wyparował z magazynów
    policji. W tej chwili trwa OIDP proces o BARDZO DUŻE odszkodowanie.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 27. Data: 2010-07-08 08:12:27
    Od: tasior <t...@U...eu>

    Jacek_P pisze:
    > Jeżeli w ogóle nie jesteś już studentem powinieneś usunąć oprogramowanie,
    > bo nie spełniasz wymogów licencyjnych.

    Bzdura.

    > Tak. Student, który zakończył edukację, może w dalszym ciągu niekomercyjnie (w
    celach niezarobkowych) używać oprogramowania MSDN AA. Nie może jednak uaktualniać go
    do innej wersji (przykładowo mając Windows XP z MSDN AA nie można go uaktualnić do
    Windows Vista). Może dalej korzystać z poprawek (np. za posrednictwem Windows
    Update). Może również wykonywać kopie bezpieczeństwa takiego oprogramowania oraz je
    odtwarzać.

    Zrodlo: http://www.microsoft.com/poland/edukacja/faq.aspx

  • 28. Data: 2010-07-08 08:13:21
    Od: tasior <t...@U...eu>

    Jacek_P pisze:
    > WYŁĄCZNIE do celów dydaktycznych. Masz Windows z MSDNAA? Pisałeś jakieś
    > pismo służbowe lub do urzędu? Złamałeś warunki licencji.

    Bzdura. Zrodlo podalem w innym poscie.

  • 29. Data: 2010-07-08 11:18:50
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Hm, nurtuje mnie sprawa poruszona przez Olgierda. BSA nie istnieje w
    > Polsce.
    > Nie czegoś takiego jak BSA - w sensie prawnym.

    bo to zwykla organizacja jak kazda inna
    oni nie kontroluja tego sami
    robia akcje profilaktyczne (zastraszanie listowne i telefoniczne - jedna z
    pracowni architektonicznych jaka sie opiekuje dostala najpierw lscik potem
    telefon)
    a oprocz tego wystepuja jako 'eksperci' w akcjach policji (bo to de facto
    policja wchodzi zajmuje komputery itd, a bsa sa fachhoofffcami co maja
    stwierdzic legalnosc lub nie).

> [...]
    > firma zbankrutowała, a sprzęt z oprogramowaniem wyparował z magazynów
    > policji. W tej chwili trwa OIDP proces o BARDZO DUŻE odszkodowanie.

    i bardzo dobrze - mają moj gorący doping.
    wkurza mnie to ze policja z bsa czy skarbowka moze uwalic cala firme a potem
    mowia ups sorry nie mielismy racji - macie te komputery czy dokumenty,
    dolacza do masy likwidacyjnej./

  • 30. Data: 2010-07-08 14:13:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    tasior napisal:
    > Bzdura. Zrodlo podalem w innym poscie.

    Guzik mnie obchodzi FAQ wystawiony na jakiejś stronie. Mnie obchodzą
    regulacje prawne:

> [...]
    > and tests or personal projects. You may not use the Program software for any
    > for-profit software development.
    > When you are no longer a registered student in a department that is a member of
    > the MSDN Academic Alliance, you may no longer receive updates for your personal
    > use computer. However, you may continue to use previously installed software
    > on your computer, provided you continue to follow program guidelines.
    > If you violate the terms of the License Agreement and EULA, the MSDNAA Program
    > Administrator will demand confirmation of removal of the program software on your

    Możesz mi teraz powiedzieć, co ma wspólnego przytoczone przeze mnie pisanie pism
    do urzędu lub służbowych względem ograniczenia 'for non-commercial purposes
    including..."?

    Mniej argumentuj faq-iem a więcej licencją.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek