  • 21. Data: 2002-06-26 13:02:24
    Temat: Re: Lzenie w Internecie czy mozna pozwac do sadu?
    Od: "elita.pl" <b...@e...pl>

    Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:
    > Nie jestem w stanie zgodzic sie z teza, ze jesli ktos jest cyt: *osoba
    > publiczna* to ma mniej praw niz osoba calkowicie prywatna. Ma to donioslosc
    >[..]
    > Nie zanam przepisu, ktory umozliwialby ograniczenie prawa do poszanowania
    > godnosci osobistej, czci, dobrego imienia ze wzgledu na *bycie powszechnie
    [..]

    Nie ma też przepisy, który by pozwalał kłamać o takich osobach,
    oczerniać je, podszywać się pod takie osoby itp. itd.
    Skoro już mowa o mnie to moim "wielbiciele" zapomnieli, że "publiczną" osobą
    to jestem dopiero od sierpnia zeszłego roku.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    Stowarzyszenie Twórców Internetowych
    http://www.sti.org.pl

  • 22. Data: 2002-06-26 13:18:05
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Wed, 26 Jun 2002 15:02:24 +0200, elita.pl napisał/napisała:
> [...]
    > Skoro już mowa o mnie to moim "wielbiciele" zapomnieli, że "publiczną" osobą
    > to jestem dopiero od sierpnia zeszłego roku.

    Moj drogi, IMHO publiczna osoba stales sie w momencie 1 postu na news.
    Niech mnie grupowicze poprawia jesli sie myle.

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 23. Data: 2002-06-26 13:32:15
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w Polsce w pismach procesowych nie używa się czasem "vel" ?

    Nie spotkalem sie ze zbyt duza liczba pism procesowych dotyczacych
    internetu, ale to sie zmieni. Mysle ze jak juz bedzie ich nieco wiecej
    (procesow) nie bedzie potrzeby pisania vel. Nickname, gdyz bedzie to
    umieszczane w resci uzasadnienia merytorycznego pozwu. Zas samym pozwanym
    bedzie podmiot majacy zdolnosc procesowa (spolka, stowarzyszenie, fundacja,
    osoba fizyczna etc...)

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 24. Data: 2002-06-26 13:41:48
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnahjfqp.s0q.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..
    > Moj drogi, IMHO publiczna osoba stales sie w momencie 1 postu na news.
    > Niech mnie grupowicze poprawia jesli sie myle.

    Mysle ze sie mylisz.
    Chodzi o to, ze niema sensu konstruowac dla potrzeb usenetu *instytucji
    prawnej* "osoby publicznej". Ja jestem osoba prywatna niezaleznie od tego
    czy pisze na Usenet czy tworze serwis internetowy etc... Prawo autorskie
    wprowadza instytucje "osoby powszechnie znanej" uwarunkowujac pewne
    mozliwosci od tego, czy wizerunek zostal wykonany _w związku z pełnieniem
    przez nią funkcji publicznych_. To wazne: *w zwiazku*.

    A co do politykow i osob, ktore sa powszechnie znane - rowniez i one
    skladaja pozwy o naruszenie dobr osobistych przez opublikoany material
    prasowy w druku. Nie powinno zachodzic tu prosta relacja - skoro ktos jest
    powszechnie znany - mozna go opluc w mediach. To rowniez czlowiek i
    przysluguje mu ochrona.

    Sad stwierdza czy nastapilo bezprawne naruszenie lub zagrozenie jego dobr
    osobistych. Co do watku osob publicznych - kontrowersyjny i niejednoznacznie
    opisywany w literaturze jest przyklad wylaczenia bezprawnosci dzialania ze
    wzgledu na sluszny interes spoleczny naruszenia. Kontrowersyjny. Zatem nie
    mozna jednoznaczeni przyjac ze kazde naruszenie dobr osobistych osoby
    powszechnie znanej bedzie naruszeniem w ktorym wylaczono bezprawnosc ze

  • 25. Data: 2002-06-26 13:47:41
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Wed, 26 Jun 2002 15:41:48 +0200, Piotr 'VaGla' Waglowski napisał/napisała:
    > mozliwosci od tego, czy wizerunek zostal wykonany _w związku z pełnieniem
    > przez nią funkcji publicznych_. To wazne: *w zwiazku*.

    Aaa czyli fakt, Arnold nie jest osoba PUBLICZNA, bo nie pelni ZADNEJ funkcji
    publicznej (racja).
    Moj blad :)

> [...]
    > mozna jednoznaczeni przyjac ze kazde naruszenie dobr osobistych osoby
    > powszechnie znanej bedzie naruszeniem w ktorym wylaczono bezprawnosc ze

    Vagla, cholera w polowie tego zdania zaczalem cos rozumiec, ale jak
    dobrnalem do konca to zglupialem :(
    Mozesz jasniej ?

  • 26. Data: 2002-06-26 14:47:08
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnahjhi9.s7j.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..
    > Vagla, cholera w polowie tego zdania zaczalem cos rozumiec, ale jak
    > dobrnalem do konca to zglupialem :(
    > Mozesz jasniej ?

    Chcesz zebym cie skonsultowal? hehe No coz. Jezyk prawniczy to metajezyk. W
    nim slowa nie znacza tego czasem co w *mowie potocznej* a mowa potoczna nie
    da sie czesto opisac tego co w jezyku prawnym ;)
    Jesli chcesz wiecej wiedziec o wylaczeniu bezprawnosci ze wzgledu na sluszny
    interes spoleczny poczytaj na przyklad:
    http://www.vagla.pl/d_o/do2.htm

    A skoro juz zaczynasz udzielac porad prawnych czy wykladni na pl.soc.prawo
    warto by bylo Papik jakbys przynajmniej w jakims stopniu jezyk prawniczy
    przyswajal ;>>
    Chociaz moze sie czepiam.

  • 27. Data: 2002-06-26 15:44:22
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Wed, 26 Jun 2002 16:47:08 +0200, Piotr 'VaGla' Waglowski napisał/napisała:
    > A skoro juz zaczynasz udzielac porad prawnych czy wykladni na pl.soc.prawo
    > warto by bylo Papik jakbys przynajmniej w jakims stopniu jezyk prawniczy
    > przyswajal ;>>

    Vagla, staram sie zaznaczac w kazdym swoim poscie,ze to moje zdanie :)
    NIgdzie nie sugeruje,ze znam sie na prawie alboco :)
    Po prostu jestem zwyklym luserem piekielnie ciekawym zasad, ktore obowiazuja
    w usenecie i poza nim. :)

    Wiedze zdobywam troche w przewrotny sposob, prowokujac innych do
    poprawy/korekty moich pogladow - za co urazonych tym faktem przepraszam. :)