  • 11. Data: 2024-06-19 12:02:05
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Szczepionki zaś były bezpieczne i skuteczne... Ciekawe czemu prokurator
    > stanu Kansas się tym zainteresował:
    > https://x.com/MattJarosPL/status/1803045399348834801

    Bo to dziwny kraj.
    Dlaczego w tym stanie jest zakaz strzelania do królików z łodzi
    motorowych? Nie dotyczy niepełnosprawnych.

    Robert

  • 12. Data: 2024-06-19 14:22:23
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.06.2024 o 10:46, Kviat pisze:

    > Bzdura.
    > 1) izolacja jest najbardziej skuteczna przy chorobach zakaźnych
    > Najlepiej się nie zarazić, niż sprawdzać na własnej skórze, czy akurat
    > ja mam silniejszy organizm (albo moje dzieci), czy nie.

    Odporność bierze się z narażania. Izolując się nie można jej nabyć.
    Chyba, że szczepionkami, ale nie-szczepionkami i to niesprawdzonymi to
    raczej nie :-)

    > 3) naukowcy mówią, że są skutki- bo są - a nie ze nie działają
    > 4) nikt nie wiedział jak to się potoczy.

    Ja wiedziałem :-) to chyba inni też :-) przynajmniej niektórzy. Mogłem
    nie mieć racji, ale jakoś tak okazało się, że miałem.

    > Wyciąganie wniosków z "co by było gdyby" jest z dupy wzięte.

    Ale nie trzeba było spekulować bo były państwa gdzie lockdownów nie
    było. Oficjalne statystyki pokazywały, że było tam mniej zgonów niż tam,
    gdzie lockdowny były. Niestatystycznie to ... pierwsza osoba z mojego
    grona która zachorowała, zaszczepiła się wcześniej i była za izolowaniem
    się w pracy od tych, co nie byli zaszczepieni. I tak, izolowaliśmy nie z
    jej powodu. No ale ona zachorowała a inni nie, prawda?

    > 5) więc, to nie lokdałny nie działają - może zostały źle zorganizowane,
    > ludzie mieli to dupie i nie przestrzegali, nieszczepy miały to w dupie
    > itd. - trzeba wyciągnąć wnioski i przy następnym zrobić to inaczej, tym
    > bardziej że populacja rośnie i się zagęszcza

    Naprawdę działają? A gdzie niby działają? Że chory człowiek zaraża
    zdrowych przy kontakcie jest oczywiste, ale niekoniecznie prowadzi to do
    choroby bo działa to też dokładnie tak, jak szczepionki, że daje
    odporność. Były nawet bajeczki jak to uzyskamy odporność stadną. No ale
    to na równi ze skutecznością jednej szczepionki bym postawił.

    > 6) skutki długofalowe o których wspomina na koniec (gorszy dostęp do
    > edukacji itp.) - dotyczą tych, którzy przeżyli.

    Czyli 99% tych, od których zaczęło się.

    > Postawienie tezy, że gdyby nie było lokdałnów, to tych skutków by nie
    > było jest z dupy wzięte.

    Tych długofalowych? Chyba innej opcji nie ma że by ich nie było.

    > Skutki krótkofalowe i długofalowe są faktem - z tego nijak nie wynika,
    > że następnym razem nie warto izolować ludzi (tym bardziej, gdy nie ma
    > jeszcze szczepionki). Nie ma gwarancji, że bez lokdałnów tych skutków
    > krótkotrwałych (a tym bardziej długofalowych) nie będzie. Pewnie będą
    > inne, o ile w ogóle zostanie wystarczająco duża populacja żeby je odczuć.

    No ale to miałeś potężną populację i jakieś wnioski sensowne w ogóle z
    tego masz?

    > 7) więc, jaki ma cel takie pierdolenie? Że następnym razem trzeba olać,
    > puścić na żywioł i liczyć, że akurat ja znajdę się w gronie farciarzy?
    > Można i tak, planeta pewnie odetchnie.

    Pomyśl człowieku, ludzie w tych biedronkach zapi..li i nie poumierali a
    Ty chcesz całej reszcie życie dezorganizować bo Ci się wydaje, że jest
    jak myślisz, ale tak konkretnie to nie masz dowodów.

    > Bardzo mi się spodobał jeden z komentarzy pod filmikiem.
    > Że skoro większość ludzi przed wypadkiem używa hamulca, to można
    > wyciągnąć wniosek, że to hamulce są przyczyną wypadków. Więc może trzeba
    > wyeliminować przyczynę wypadków i zlikwidować hamulce w samochodach.

    No jakbyś nie miał dobrych hamulców to oczywiście nie zapierd... tak.
    Tyle, że niektórzy chcą sobie pozap... i te hamulce umieją
    wykorzystywać. A nie wszyscy, niektórzy mają a nie wykorzystują kiedy
    trzeba.

  • 13. Data: 2024-06-19 14:49:17
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.06.2024 o 14:22, io pisze:

    > Ja wiedziałem :-) to chyba inni też :-) przynajmniej niektórzy. Mogłem
    > nie mieć racji, ale jakoś tak okazało się, że miałem.

    Ci, którzy przywołują deszcze modlitwą, albo bębnem, też od czasu do
    czasu mają rację.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2024-06-19 14:56:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.06.2024 o 14:49, Kviat pisze:

    > Ci, którzy przywołują deszcze modlitwą, albo bębnem, też od czasu do
    > czasu mają rację.

    Bo widzisz, oni przywołują a ja przewidywałem.

  • 15. Data: 2024-06-19 14:59:27
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-19 o 14:49, Kviat pisze:

    > Ci, którzy przywołują deszcze modlitwą, albo bębnem, też od czasu do
    > czasu mają rację.

    Ale na kimś jednak musimy polegać.

    cyt.
    Naukowcy sugerują, że szczepionki przeciwko COVID-19 mogą być częściowo
    odpowiedzialne za wzrost liczby zgonów od czasu pandemii.

    Naukowcy z Holandii przeanalizowali dane z 47 krajów zachodnich i
    odkryli, że od 2020 r. odnotowano ponad trzy miliony nadmiernych zgonów,
    a trend ten utrzymuje się pomimo wprowadzenia szczepionek i środków
    ograniczających rozprzestrzenianie się wirusa.

    Stwierdzili, że "bezprecedensowe" liczby "budzą poważne obawy" i wezwali
    rządy do pełnego zbadania przyczyn, w tym możliwych szkód związanych ze
    szczepionkami.

    Pisząc w BMJ Public Health, autorzy z Vrije Universiteit w Amsterdamie
    powiedzieli: "Chociaż szczepionki na Covid-19 zostały dostarczone w celu
    ochrony ludności cywilnej przed zachorowalnością i śmiertelnością z
    powodu wirusa Covid-19, udokumentowano również podejrzewane zdarzenia
    niepożądane".

    "Zarówno pracownicy służby zdrowia, jak i obywatele zgłaszali poważne
    obrażenia i zgony po szczepieniu do różnych oficjalnych baz danych w
    świecie zachodnim".

    Dodali: "Podczas pandemii politycy i media codziennie podkreślali, że
    każda śmierć spowodowana Covid-19 ma znaczenie, a każde życie zasługuje
    na ochronę poprzez środki ograniczające rozprzestrzenianie się wirusa i
    szczepionki przeciwko Covid-19. W następstwie pandemii powinna
    obowiązywać ta sama moralność".

    Badanie wykazało, że w Europie, Stanach Zjednoczonych i Australii
    odnotowano ponad milion zgonów w 2020 r., w szczytowym momencie
    pandemii, ale także 1,2 miliona w 2021 r. i 800 000 w 2022 r. po
    wdrożeniu środków.

    Naukowcy stwierdzili, że liczba ta obejmuje zgony z powodu Covid-19, ale
    także "pośrednie skutki strategii zdrowotnych mających na celu
    przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się wirusa i infekcji".

    Ostrzegli, że skutki uboczne związane ze szczepionką Covid obejmowały
    udar niedokrwienny, ostry zespół wieńcowy i krwotok mózgowy, choroby
    sercowo-naczyniowe, krzepnięcie, krwotoki, zdarzenia żołądkowo-jelitowe
    i krzepnięcie krwi.

    Niemieccy naukowcy zwrócili uwagę, że początek nadmiernej śmiertelności
    na początku 2021 r. w tym kraju zbiegł się w czasie z wprowadzeniem
    szczepionek, co zdaniem zespołu "wymaga dalszych badań".

    Eksperci ostrzegają jednak, że nowsze dane dotyczące skutków ubocznych
    nie zostały udostępnione opinii publicznej, ponieważ kraje prowadzą
    własne indywidualne bazy danych dotyczące szkód, które opierają się na
    samodzielnym zgłaszaniu przez społeczeństwo i lekarzy.

    Opóźnienia w innych terapiach
    Naukowcy stwierdzili, że "prawdopodobnie" wpływ środków ograniczających
    rozprzestrzenianie się wirusa, ograniczonej opieki zdrowotnej i
    wstrząsów społeczno-ekonomicznych podczas pandemii przyczynił się do
    zgonów, choć zgodzili się, że trudno to udowodnić.

    Gordon Wishart, dyrektor medyczny w Check4Cancer i profesor wizytujący
    chirurgii onkologicznej na Anglia Ruskin University, wielokrotnie
    ostrzegał, że opóźnianie diagnozy raka doprowadzi do zgonów.

    "Na początku okresu blokady przewidywano, że ograniczony dostęp do
    opieki zdrowotnej w przypadku schorzeń innych niż Covid doprowadzi do
    opóźnień w diagnozowaniu i leczeniu schorzeń krytycznych czasowo, takich
    jak rak, choroby serca, cukrzyca i demencja, a to doprowadzi do
    nadmiernej liczby zgonów z powodu tych schorzeń" - powiedział.
    Dane NHS England pokazują, że na 100 000 osób zachorowalność na raka
    wynosiła 521 w roku poprzedzającym blokadę, a następnie spadła do 456 w
    latach 2020-2021, co sugeruje, że w pierwszym roku pandemii przeoczono
    około 45 000 nowotworów.Wskaźnik zachorowalności wzrósł do 540 na 100
    000 w następnym roku, co sugeruje, że wiele nowotworów zdiagnozowano
    późno, kiedy leczenie byłoby mniej skuteczne.

    Mówiąc o potencjalnej szkodliwości szczepionek, pan Wishart dodał:
    "Autorzy mają rację, wskazując, że wiele poważnych zdarzeń niepożądanych
    związanych ze szczepionkami mogło nie zostać zgłoszonych, i wskazują na
    fakt, że jednoczesne wystąpienie nadmiernej śmiertelności i szczepień
    Covid w Niemczech jest samo w sobie warte dalszego zbadania."Artykuł
    dostarcza więcej pytań niż odpowiedzi, ale trudno nie zgodzić się z ich
    wnioskiem, że konieczna jest dalsza analiza, aby zrozumieć podstawowe
    przyczyny nadmiernej śmiertelności, aby lepiej przygotować się do
    przyszłego zarządzania kryzysami pandemicznymi".

    https://www.telegraph.co.uk/news/2024/06/04/covid-va
    ccines-may-have-helped-fuel-rise-in-excess-deaths/?u
    tm_medium=Social&utm_campaign=Echobox&utm_source=Twi
    tter#Echobox=1717499559

    Jak tam proces fajzer vs PL na 6 mld za nieodebrane szczepionki? Wiadomo
    coś?

  • 16. Data: 2024-06-19 16:56:44
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Słusznie, można się dowiedzieć nieprzyjemnych rzeczy - w skrócie -
    > naukowcy mówią że lokdałny nie dziają.

    Jak na jutube i głośno krzyczą to na pewno mają rację.
    W jakim sensie nie działają?

  • 17. Data: 2024-06-19 16:58:46
    Od: n...@o...pl

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > Był jakiś kraj, gdzie olali wszystko i życie toczyło się równolegle z
    > covid-em?

    Chyba Białoruś.
    Ale to może być słaby przykład ;)

  • 18. Data: 2024-06-19 18:11:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jun 2024 08:55:58 +0200, Shrek wrote:

    > Słusznie, można się dowiedzieć nieprzyjemnych rzeczy - w skrócie -
    > naukowcy mówią że lokdałny nie dziają.

    Hm ... Johnson też tak mówił, a potem musiał szybko zamykać.

    Z drugiej strony - Belgowie narzekali, ze ci niechluje Holendrzy to
    nie chcą ograniczen przestrzegać ani wprowadzac, a jak ich potem
    siekło, to mocniej od Holendrów.

    J.

  • 19. Data: 2024-06-19 18:19:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Był jakiś kraj, gdzie olali wszystko i życie toczyło się równolegle z
    > covid-em?

    Szwecja mi się kołacze we łbie.

  • 20. Data: 2024-06-19 18:44:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.06.2024 o 18:19, nadir pisze:

    > Szwecja mi się kołacze we łbie.

    Faktycznie Szwecja.
    AI mówi, że brak lokdałnu trochę im przetrzebił populację.

    "W porównaniu z innymi krajami nordyckimi (Dania, Norwegia, Finlandia),
    Szwecja odnotowała znacznie wyższy wskaźnik zgonów na 100 000
    mieszkańców. Podczas gdy w Norwegii, Danii i Finlandii liczba zgonów
    była stosunkowo niska, w Szwecji była wielokrotnie wyższa ."

    Robert