  • 1. Data: 2005-05-21 12:13:34
    Temat: Lokatorzy a zaginiony właściciel kamienicy ?
    Od: "manpowered" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Mieszkam w Płocku i dostałem mieszkanie w budynku należącym przed wojną do
    żydowskiego Rabina. Po wojnie zabierano stare kamienice włąścicielom i
    przechodziły na państwo. Niedawno tą starą kamienicę miasto przekazało
    aportem MTBS-om i ma nastąpić remont i renowacja. Przyszli lokatorzy (czyli
    m.in.ja) partycypują w kosztach budowy (ponoszą 15% wartości kosztów budowy
    a nie wartości mieszkania). Czy jesli za czas jakiś okaże się że odnajdzie
    się dawny właściciel albo spatkobiercy to będą oni mogli przejąc te domy i
    nimi zarządzać na swój sposób ??? a cała moja partycypacja przepada ?

    Dziękuję i pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2005-05-21 18:58:59
    Temat: Re: Lokatorzy a zaginiony właściciel kamienicy ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "manpowered" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d6n8kn$8c4$1@news.onet.pl...

> [...]
    domy i
    > nimi zarządzać na swój sposób ??? a cała moja partycypacja przepada ?

    Problem w tym, ze faktycznie najpierw należało by uregulować te sprawy
    majątkowe. Jeśli już macie ponosić koszty remontu, to moim zdaniem w
    księgi wieczyste powinno zostać wpisana hipoteka do wysokości tych
    kosztów. Wówczas jeśli nawet by właściciel się pojawił, co wcale nie
    jest wykluczone, to przynajmniej włożone pieniądze odzyskacie.

  • 3. Data: 2005-05-22 05:23:10
    Temat: Odp: Lokatorzy a zaginiony właściciel kamienicy ?
    Od: "manpowered" <m...@p...onet.pl>

    Więc o co muszę się zapytać w MTBS-ach ???
    Czy w księgi wieczyste została zapisana hipoteka ??
    Czy tak ??

    Druga sprawa to czytałęm w gazecie ze MTBS'y zanim zaczeły remont to
    załatwiły konserwatora zabytków i akt notarialu ??? Czy to oznacza właśnie
    wpisanie do ksiąg wieczystych ??
    Kamienica była w 80% zdewastowana
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-05-22 20:57:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "manpowered" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d6p4v6$efl$1@news.onet.pl...
    > Więc o co muszę się zapytać w MTBS-ach ???
    > Czy w księgi wieczyste została zapisana hipoteka ??
    > Czy tak ??

    Raczej tak. Choć racze nie tyle, czy zostałą ta hipoteka wpisana, ale
    czy zostanie wpisana. No bo zanim nie zapłącicie, to wpisać się chyba
    nie da.

    > Druga sprawa to czytałęm w gazecie ze MTBS'y zanim zaczeły remont to
    > załatwiły konserwatora zabytków i akt notarialu ??? Czy to oznacza
    właśnie
    > wpisanie do ksiąg wieczystych ??

    To już zapytaj w MTBS, a najlepiej zarządaj dowodów na piśmie, albo sam
    sprawdź w księdze wieczystej, co tam jest.