  • 1. Data: 2005-05-21 10:50:16
    Temat: Kurs walutowy w umowach
    Od: "Kristof" <k...@g...pl>

    Witam!

    Zawarłem umowę w której zobowiązywałem się do płacenia firmie za jej usługi
    pewnej kwoty wyrażonej w dolarach. Firma zażyczyła sobie zapłacenia należności
    w złotówkach. Przeliczyła to jednak po niekorzystnym dla mnie kursie walutowym
    (nie średni NBP, tylko sprzedaży w PKO). Potem jednak zaczęła przeliczać
    należności po _bardzo_ niekorzystnym kursie, którego jednak nie brała z banku
    tylko z powietrza.

    Moje pytanie: czy jeśli w umowie nie było ani słowa o tym po jakim kursie będą
    przeliczane należności, to czy znaczy to że powinno się używac sredniego kursu
    NBP? Jeśli tak, prosiłbym podstawę prawną.

    dzięki za odpowiedzi

    Kristof

  • 2. Data: 2005-05-21 12:42:20
    Temat: Re: Kurs walutowy w umowach
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Kristof" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kursu
    > NBP? Jeśli tak, prosiłbym podstawę prawną.

    Zapoznaj się może z rozporządzeniem w sprawie wystawiania faktur w walutach
    innych niż pln.
    Jest przepis, który mówi, że wszystkie wartości na fakturze muszą być
    wyrażone w pln i przeliczone wg. sredniego kursu nbp.