    From: Jacek Kozłowski <"yacoos[usun]to"@skylan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Lokalny dostawca internetu - przeprowadzka
    Date: Thu, 10 Jul 2008 22:56:18 +0200

    Witam,
    posiadam podpisaną umowę z lokalnym dostawcą internetowym. Umowa została
    zawarta na okres 24 miesięcy. Od jej zawarcia minęło dopiero 10.
    Przeprowadzam się do innego miasta, pewne jest zatem, że firma
    udostępniająca mi aktualnie internet nie będzie miała technicznych
    możliwości uruchomienia mi usługi w nowym miejscu zamieszkania. Czy w
    związku z tym, że firma nie ma możliwości dalej świadczyć mi usługi tam
    gdzie mieszkam a w obecnym miejscu zamieszkania będę już tylko do końca
    miesiąca - mam prawo rozwiązać umowę przed czasem nie płacąc kary umownej?

    Kilka interesujących punktów z umowy i regulaminu:
    par 3 ust 1.:
    Umowa zostaje zawarta na czas określony: 24 miesiące.
    8. W przypadku rozwiązania umowy przez Abonenta lub przez <DOSTAWCĘ> z
    winy Abonenta przed upływem okresu związania Umową określonego w 3 ust.
    1, Abonent zobowiązany jest zwrócić kwotę stanowiącą równowartość
    przyznanej mu w ramach akcji promocyjnej zniżki tj. 949 zł

    Regulamin:
    W przypadku umowy na czas określony zawartej w ramach akcji promocyjnej
    Abonent ma prawo rozwiązania umowy na zasadach określonych w pkt 1
    /(forma pisemna, itp)/ przed upływem okresu, na który została zawarta. W
    takim przypadku Abonent będzie zobowiązany do zapłaty kary umownej
    określonej w cenniku.

    Czy można trzymać się tego, że ja wcale nie chcę zrywać tej umowy (bo mi
    odpowiada), ale oni nie są w stanie świadczyć mi usługi tam gdzie będę
    teraz mieszkał? Wiem, że taka właśnie sytuacja ma miejsce w przypadku
    umowy z TP SA - przyprowadzałem się, chciałem przenieść SDI - nie mieli
    możliwości technicznych w nowym miejscu założenia SDI więc dali zerwać
    umowę. Domyślam się, że gdyby nie mieli takiego obowiązku to raczej tak
    chętnie by tego nie robili :)

    Proszę o jakieś porady abym wiedział jak rozmawiać z tą firmą..

    Pozdrawiam serdecznie,
    Jacek Kozłowski