  • 1. Data: 2004-11-07 11:03:27
    Temat: Likwiacja działalności, samochód, za który zwrócono vat, ale nie minęło 5 at
    Od: "bumbarumba" <b...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,

    przeszukałem archiwa i google, ale nie znalazłem odpowiedzi.
    Ojciec 3,5 roku temu kupił na firme samochód osobowy z homologacją (kratka).
    Otrzymał zwrot vat-u z tego tytułu.
    Działalność prowadzi od 20 lat na książkę ryczałtową, czy jakoś tak.
    Obecnie likwidue działalność i chce przejść na emeryturę, ale nie wiadomo
    jak się ma
    sprawa tego zwrotu vat za samochód - nie minęło 5 lat. Chce, aby samochodu
    używać prywatnie. Urzędnik z US powiedział mu, że musi zwócić cały VAT, a
    nie
    tylko różnicę procentową. Czy to prawda? Jeżeli tak albo nie, to poproszę
    o podanie ustawy i jakiegoś linku oraz ewentualnego w miarę prostego
    prawnego
    obejścia, to znaczy żeby musiał dopłacić ewentualnie część tego podatku, a
    nie
    wszystko.

    Z góry przepraszam za moją ignorancję w srpawach prawnych

    Bodek

  • 2. Data: 2004-11-07 12:02:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bumbarumba" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Nie jestem księgowym. Bliższej rady udzielą Ci szybciej koledzy i koleżanki,
    którzy pisują na grupę o podobnej nazwie, ale z dodatkiem "podatki, czyli
    pl.soc.prawo.podatki. Na mój gust tata musi sprzedać samochód na przykład
    Tobie. Wówczas naliczy VAT od obecnej wartości samochodu. Być może są
    prostsze metody, ale tylko ta mi przyszła do głowy.

  • 3. Data: 2004-11-08 15:03:16
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "bumbarumba" <b...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cmkvkv$5vg$1@news.onet.pl

> [...]
    > samochodu używać prywatnie. Urzędnik z US powiedział mu, że musi zwócić
    > cały VAT, a nie tylko różnicę procentową. [..............]

    Ma zapłacić_zwrócić VAT od kwoty za jaką sprzeda
    samochód.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    (...) przy nietrzeźwej znaleziono trzeźwe niemowle.