  • 11. Data: 2006-01-14 19:03:58
    Temat: Re: Licznik energii elektrycznej - jak zawalczyc z ZE zeby nie przegrac
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > To powiedz ty mi kto wg ciebie bylby upowaznionym ?
    > Pisalem o "zaplombowaniu" bo sam licznik posiada plomby (ze nie byl
    > rozbierany). Plombowac podlaczenia licznika nie mialem jak, i nie mialo by
    > to sensu.

    kto uprawniony? dokładnie już nie pamiętam, ale był to jakiś prawnik z
    takimi uprawnieniami (na grupie prawo powinni ci odpowiedzieć jaki prawnik
    jest uprawniony do tego), bo w innym przypadku to cię wyśmieją (bo np: ja
    kupił bym licznik i podłączył go dopiero na końcu miesiąca, przez co
    wskazywał by zużycie energii prawie zerowe, dlatego ważne jest żeby licznik
    został podłączony do sieci i zaplombowany tak żeby plomby gwarantowały pracę
    licznika cały czas, no i oczywiście ten prawnik musi potwierdzić że plomby
    zostały założone danego dnia i do obecnego momentu nie zostały naruszone,
    wtedy będzie to niepodważalny dowód!!!)

    skomplikowane, ale inaczej nie masz żadnych dowodów (zakład energetyczny też
    ma swojego prawnika, który zje ciebie w przerwie obiadowej i jeszcze beknie
    sobie)

    > Mylisz sie. Czestotliwosc moze sie zmieniac jak chce - pomiar by nadal byl
    > taki sam (nie)dobry. Problemem jest cos(fi) obciazenia - i fakt ze placimy
    > za skladowa rzeczywista mocy w W a nie urojona.

    nie, w takich sprawach nigdy się nie mylę (skromny jestem co?:O)
    cos(fi) i moc bierna to problem odbiorcy energii (nie potrafi dobrze jej
    wykorzystać, a jak potrafi to stosuje bocznikowanie pojemnościowe czy
    indukcyjne i problem praktycznie znika), a nie zakładu energetycznego,

    moc P=Um*Im*cos^2 (2*pi*f) - a więc jak widzisz znacząco zależy od
    częstotliwości napięcia zasilającego (a nie tylko od amplitud, czy wartości
    skutecznych, na dobre obliczanych na podstawie tych amplitud)

    > Dla dociekliwych - tak, mierzylem prad i napiecie miernikami true-rms.

    no, skoro dysponujesz takim sprzęciorem to inna sprawa (kiedyś chciałem
    sobie kupić taką zabawkę, ale coś koło 1000zł kosztuje, buuuu :O(

  • 12. Data: 2006-01-15 10:12:47
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <

    > Serdecznie witamy przedstawicielkę zakładów energetycznych.

    Serdecznie witamy sprzedawcę magnesów neodymowych.

  • 13. Data: 2006-01-16 18:38:37
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Gargamel" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > (niezmienna częstotliwość prądu zasilającego), w praktyce zakłady
    > energetyczne nagminnie na tym oszukują (przez co zawsze zaniżają
    > częstotliwość sieci poniżej 50Hz, przez co i moc spada poniżej wartości
    U*I,
    > a nigdy nie zwiększają jej powyżej 50Hz :O)

    Tiaaa, zaklad energetyczny majacy wplyw na czestotliwosc napiecia (a nie
    pradu!!!) w sieci...

    sz.

  • 14. Data: 2006-01-16 19:51:53
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > Tiaaa, zaklad energetyczny majacy wplyw na czestotliwosc napiecia (a nie
    > pradu!!!) w sieci...

    radzę lekturę podręcznika elektrotechnika dla początkujących (dla
    wtajemniczonych: napięcie zmienne też posiada częstotliwość, i wiele innych
    parametrów)

  • 15. Data: 2006-01-16 20:48:57
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > radzę lekturę podręcznika elektrotechnika dla początkujących (dla
    > wtajemniczonych: napięcie zmienne też posiada częstotliwość, i wiele innych
    > parametrów)

    A ja Tobie (całkiem szczerze) polecam skorzystanie z jakiegoś
    kursu czytania ze zrozumieniem...

    Piotr

  • 16. Data: 2006-01-16 21:04:11
    Od: "Jerzy" <z...@w...pl>

> [...]
    >
    > radzę lekturę podręcznika elektrotechnika dla początkujących (dla
    > wtajemniczonych: napięcie zmienne też posiada częstotliwość, i wiele

    No właśnie poczytaj ten podręcznik to nie będziesz pisać bzdur.
    Jerzy Stanisław

  • 17. Data: 2006-01-17 05:53:31
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    >
    > radzę lekturę podręcznika elektrotechnika dla początkujących (dla
    > wtajemniczonych: napięcie zmienne też posiada częstotliwość, i wiele

    A co konkretnie mam przestudiowac? I ktory podrecznik - bo jak rozumiem, te
    z ktorych uczylem sie prawie 20 lat temu sa juz nieaktualne...

    Ja z kolei radze poszukac w sieci informacji o tym jak dzialaja sieci
    elektroenergetyczne - to na prawde fascynujacy temat.

    sz.

  • 18. Data: 2006-01-17 22:17:53
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > A ja Tobie (całkiem szczerze) polecam skorzystanie z jakiegoś
    > kursu czytania ze zrozumieniem...

    sam powinieneś to zrobić, bo elektrownia ma wpływ na częstotliwość zasilania
    (nie tylko na częstotliwość, ma wpływ na wszystkie parametry wytwarzanej
    energii),
    czy tego nie zrozumiałeś?

  • 19. Data: 2006-01-17 22:22:12
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > A co konkretnie mam przestudiowac? I ktory podrecznik - bo jak rozumiem,
    > te
    > z ktorych uczylem sie prawie 20 lat temu sa juz nieaktualne...

    są jak najbardziej aktualne, elektrotechnika to nie medycyna, te właśnie
    podręczniki przeczytaj raz jeszcze!

    > Ja z kolei radze poszukac w sieci informacji o tym jak dzialaja sieci
    > elektroenergetyczne - to na prawde fascynujacy temat.

    wiem, ale co to ma wspólnego z twoim stwierdzeniem:
    "Tiaaa, zaklad energetyczny majacy wplyw na czestotliwosc napiecia (a nie
    pradu!!!) w sieci..."

    może mi to wyjaśnisz? (może to ja mam wpływ na tą częstotliwość?)

  • 20. Data: 2006-01-17 22:23:39
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > No właśnie poczytaj ten podręcznik to nie będziesz pisać bzdur.
    > Jerzy Stanisław

    więc może pan Jerzy będzie w stanie skorygować te niby bzdury?