  • 71. Data: 2007-08-28 11:29:13
    Temat: Re: Licencji brak - programy komputerowe
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > Nie słyszałem o tym, żeby istniały gdziekolwiek antykwariaty
    > zajmujące się oprogramowaniem

    Właściwie to są takie antykwariaty, przynajmniej w Europie Zachodniej
    i w USA. Z tego, co wiem, to w takich antykwariatach sprzedaje się
    albo oprogramowanie w nierozpakowanych pudełkach (czyli takie, którego
    nabywca ma prawo do nawiązania umowy licencyjnej) albo oprogramowanie,
    do którego wynikające z umowy licencyjnej uprawnienia użytkownik ma
    prawo przekazać.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 72. Data: 2007-08-28 11:53:58
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 28 sierpnia 2007 13:21
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Nie słyszałem o tym, żeby istniały gdziekolwiek antykwariaty
    > zajmujące się oprogramowaniem,

    Ale książki i kasety i płyty to też utwory....

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 73. Data: 2007-08-28 11:54:34
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 28 sierpnia 2007 13:29
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > nabywca ma prawo do nawiązania umowy licencyjnej) albo oprogramowanie,
    > do którego wynikające z umowy licencyjnej uprawnienia użytkownik ma
    > prawo przekazać.

    A jakim prawem miałby nie mieć prawa przekazać?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 74. Data: 2007-08-28 12:49:39
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 28 sierpnia 2007 13:29
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > A jakim prawem miałby nie mieć prawa przekazać?

    Autorskim.

  • 75. Data: 2007-08-28 12:54:58
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 28 sierpnia 2007 13:21
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Ale książki i kasety i płyty to też utwory....

    Oczywiście, zarówno w książkach, na kasetach jak i na płytach mogą
    znajdować się utwory, w tym programy komputerowe i oprogramowanie.

  • 76. Data: 2007-08-28 12:56:06
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 28 sierpnia 2007 14:49
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Autorskim.

    No pewnie tak, ale nie widzę tam takiego zakazu... Jest tylko coś o kopiach
    i modyfikacjach...

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 77. Data: 2007-08-28 12:56:28
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 28 sierpnia 2007 14:54

    Więc zamykamy antykwariaty?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 78. Data: 2007-08-28 13:11:22
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 28 sierpnia 2007 14:54
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Więc zamykamy antykwariaty?

    Nie rozumiem. Mógłbyś rozwinąć?

  • 79. Data: 2007-08-28 14:00:50
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 28 sierpnia 2007 15:11
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Nie rozumiem. Mógłbyś rozwinąć?

    Skoro mówisz, że utworu bez specjalnej zgody nie można puścić w obieg
    wtórny... A na żadnej książce ani płycie nie widziałem zezwolenia na dalszą
    odsprzedaż.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 80. Data: 2007-08-28 14:01:54
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

> [...]

    Skoro mówisz, że utworu bez specjalnej zgody nie można puścić w obieg
    wtórny... A na żadnej książce ani płycie nie widziałem zezwolenia na dalszą

    Poza antykwariatami zamykamy też całkiem sporo sklepów, które przecież też
    sprzedają z 2,3 czy 10 ręki.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl