  • 21. Data: 2009-06-04 16:48:36
    Temat: Re: Licencja a UOKIK
    Od: "Mic" <m...@o...pl>

    > Tu akurat bzdury obaj piszecie, poszukajcie wątku zprzed paru tygodni,
    > gdzie z Robertem rozważaliśmy podstawy, zasadyu i sposoby działań UC -
    > oni działaja w opisanej przez was sytuacji jak najbardziej zgodnie z prawem

    Czy ktoś twierdzi inaczej? Ja tylko wskazywałem jak oni działają.

    > A to, ze ktoś chce na tym zarobić? No przecież o to chodzi w patentach.
    > O nic innego, tylko o to, żebym to ja zarabiał na pomyśle, a nie naśladowcy.

    Logiczne że chce zarobić, i ja nie mam nic przeciwko temu, ale:
    - przeczytaj sobie patent 167 271, na którego złamanie powołuje się Patpol w
    moim przypadku i spróbuj go skorelować z frazą "mp3" / mpeg layer III do którego
    odnosi się w "pozwie"
    - niech zarabiają na identycznym produkcie tyle samo - na ten czas faworyzowane
    są ogromne przedsiębiorstwa; znajdź mi przykład gdzie produkt dla jednego
    klienta kosztuje x a dla drugiego 1000x

    Pozdrawiam Mic

  • 22. Data: 2009-06-04 20:38:11
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Mic pisze:

    > - przeczytaj sobie patent 167 271, na którego złamanie powołuje się Patpol w
    > moim przypadku i spróbuj go skorelować z frazą "mp3" / mpeg layer III do którego
    > odnosi się w "pozwie"

    Nie znam pozwu, nie wiem do czego się odnosi. Jeśli chcesz, zebym go
    przeczytał - masz link w stopce.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 23. Data: 2009-06-04 20:48:35
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Ale tu nie ma zadnego pomyslu. Zadnego. Zero.
    > Przyznanie tego patentu to jedna wielka przewalanka.

    Nie przesadzaj. Ten patent został przyznany nie tylko w Polsce. A poza
    tym to jest typowe spojrzenie osób spoza branży, dla których wszystko co
    opatentowane jest przecież oczywiste - skoro tak to czemu nikt wcześniej
    tego nie zrobił? czemu nikt nie unieważnił?

  • 24. Data: 2009-06-04 22:16:44
    Od: "Mic" <m...@o...pl>

    > Nie znam pozwu, nie wiem do czego się odnosi. Jeśli chcesz,
    > zebym go przeczytał - masz link w stopce.

    Tak jak napisałem, Patpol w swoim "pisemku" oświadczył, iż "bezprawnie
    wprowadzam do obrotu urządzenia wykorzystujące technologię MPEG Audio (MP3)
    chronioną patentem 167 271. Teraz należy wziąć ów patent i skorelować go z MPEG
    Audio (MP3). Nic prostszego - czyżby?

    Pozdrawiam Mic

  • 25. Data: 2009-06-05 07:45:30
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Mic pisze:

> [...]
    > chronioną patentem 167 271. Teraz należy wziąć ów patent i skorelować go z MPEG

    No to piszesz o pisemku, czy o pozwie?

    Pisemko dla mnie nic nie znaczy - odpowiadam regularnie na takie i
    głupsze, sam piszę wątpliwe. W pozwie, zwłaszcza gospodarczym, musi być
    dobrze określona podstawa roszczeń.

    A czy patent ma, czy nie ma związku z mp3, to w procesie (jeśli ów
    patent zostanie wskazany w pozwie jako podstawa roszczeń) zadecydują biegli.

  • 26. Data: 2009-06-05 08:30:09
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Mic <m...@o...pl> wrote:
    > - przeczytaj sobie patent 167 271, na którego złamanie powołuje się Patpol w
    > moim przypadku i spróbuj go skorelować z frazą "mp3" / mpeg layer III do którego
    > odnosi się w "pozwie"

    http://pubserv.uprp.pl/PublicationServer/generuj_dok
    ument.php?plik=PL_000000000167271_B1_PDF

    Nie weryfikowalem dokladnie, ale wyglada to na opis algorytmu dekompresji MP3.

    --
    Kaziu

  • 27. Data: 2009-06-05 10:17:41
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to jest typowe spojrzenie osób spoza branży, dla których wszystko co
    > opatentowane jest przecież oczywiste - skoro tak to czemu nikt wcześniej

    Bo każdy zainteresowany wiedział, że takich rzeczy się nie patentuje. A że
    trafił się jakiś cwaniaczek, to nie znaczy że należy go pogłaskać po glówce
    za spryt i przedsiębioorczość. Powinien z urzędu kopa dostać.

    Pozdro Przemek

  • 28. Data: 2009-06-05 10:26:05
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Kaziu" <K...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > http://pubserv.uprp.pl/PublicationServer/generuj_dok
    ument.php?plik=PL_000000000167271_B1_PDF

    > Nie weryfikowalem dokladnie, ale wyglada to na opis algorytmu dekompresji
    > MP3.

    Na moje oko to tam nie znalazłem, ani słowa o mp3/ mpeg layer 3 itp.
    Zresztą autorem algorytmu mp3 jest Karlheinz Brandenburg z zespolem, a nie
    jakiś Lokhoff z Holandii. To właściwie czego się czepiają ci z Patpolu i
    Philipsa?

    Pozdrawiam Przemek

  • 29. Data: 2009-06-05 11:05:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemek Lipski napisal:
> [...]
    > jakiś Lokhoff z Holandii. To właściwie czego się czepiają ci z Patpolu i

    Dlatego wlasnie pisalem, ze jest tu robota dla chlopcow z CBA,
    bo sprawa smierdzi na kilometr. Na rok...dwa lata przed wygasnieciem
    tego hochsztaplerskiego patentu nagle ujawnia sie jakis troll patentowy,
    ktory usiluje golic ludzi dopoki formalnie moze. I dlatego to smierdzi.
    Gdyby sprawa byla poruszana kilka...kilkanascie lat temu to nie byloby
    to tak podejrzane jak obecnie. Mam podejrzenie, ze ktos tu niezle lody
    kreci wprowadzajac w blad sluzby celne.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 30. Data: 2009-06-05 11:07:23
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemek Lipski napisal:
    > za spryt i przedsiębioorczość. Powinien z urzędu kopa dostać.

    I ktos w urzedzie celnym tez. Bo po przeczytaniu tego patentu
    widac, ze dotyczy konkretnej realizacji sprzetowej pewnego
    dekodera. Na podstawie tego patentu nie mozna sobie roscic
    praw do realizacji algorytmicznej tego dekodera. A juz w ogole
    nie ma nic wspolnego z MP3.

    I teraz albo ktos dal sobie kit wcisnac w UC, w co watpie.
    Albo ktos niezle kreci kase za podsylanie owieczek wilkowi.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek