  • 11. Data: 2003-08-12 00:56:49
    Temat: Re: LUDZIE POMOŻCIE!!!!!!!
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bh8gfa$2732$1@news2.ipartners.pl>, BaLab wrote:
    > Twoja sytuacja nie jest najgorsza, pomyśl co mają zrobić dostawcy pizzy na
    > telefon, gdy po tygodniu ktoś się rozmysli ;-).

    Olać go sikiem wirtualnym prostym:
    Art. 5. Przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem
    przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów: [..] 2) sprzedaży artykułów
    spożywczych dostarczanych okresowo przez sprzedawcę do miejsca
    zamieszkania konsumenta,

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2003-08-12 04:36:44
    Od: poreba <d...@p...com>

    "djmaro" <f...@p...fm> niebacznie popelnil

    > Dzieki za wyczerpujaca, pelna inwencji oraz zrozumienia
    > odpowiedz.
    Miałem się nie odzywać, ale...

    Wyobraź sobie sklepik internetowy sprzedający towar X.
    Na zdjęciu ładnie pokazano X.
    Klient kupuje, otwiera paczkę i znajduje wyrób X-podobny.
    Tenże X' nie jest wprawdzie "niezgodny" z opisem na stronie,
    jednak zdecydowanie odbiega od tego czego przeciętny klient
    oczekiwałby po towarze X.
    Nie ma przymusu zakupu?
    Ano nie ma. Nie ma tez przymusu sprzedaży.
    Można stragan z pietruszką.
    Wypozyczalnia? Zwrot obejmuje towar NIEUZYWANY.

    --
    pozdro
    poreba

  • 13. Data: 2003-08-12 06:59:01
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    poreba <d...@p...com> napisał(a):

> [...]
    > Ano nie ma. Nie ma tez przymusu sprzedaży.
    > Można stragan z pietruszką.
    > Wypozyczalnia? Zwrot obejmuje towar NIEUZYWANY.

    art. 2 ust. 3 usatwy z 2 marca 2000r.
     W razie odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest
    zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w
    stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego
    zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich
    odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

    zwykły zarząd oznacza, że konsument może normalnie ekslpoatować rzecz, nie
    może jedynie przekraczać tych granic,
    pzdr

    marek radwański

  • 14. Data: 2003-08-12 10:04:38
    Od: "djmaro" <f...@p...fm>

    Wiec sami widzicie, ze to nie jest takie proste...chyba pozostaje
    manipulacja dadami na faturach sprzedazy...czyli...wystawienie w dniu
    KUPNA...a dostarczenie towaru w 8 lub 9 dniu do klienta:)

    Pozdrawiam!

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 15. Data: 2003-08-12 14:29:21
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl> popełnił 12 sie 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:bha37l$l6$1@inews.gazeta.pl:

    > ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
    > konieczna w granicach zwykłego zarządu.
    ^^^^^^^^^
    > zwykły zarząd oznacza, że konsument może normalnie ekslpoatować rzecz,
    > nie może jedynie przekraczać tych granic,
    Twierdzisz, że użytkowanie zakupionej rzeczy jest KONIECZNE?!
    Nie mnie gramatycznie rozgryzać powołany przez Ciebie przepis,
    (tu liczę na Ciebie ;) ) lecz czym innym rozpakowanie towaru w celu
    zaznajomienia się z nim "naocznie" (a nie tylko "ekranowo") a czym innym
    normalne użytkowanie np. noża, płyty CD-R.
    Chyba nie o to chodzi (BTW w.celowa?).
    Doszlibyśmy do absurdu: katalog sukien ślubnych i wieczne zwroty ;)
    Inaczej: czy nagranie na płytę CD-R przekracza zwykły zarzad?
    (wg Ciebie ZZ=normalne uzytkowanie)
    Wyjaśnij proszę.

    --
    pozdro