  • 61. Data: 2020-03-25 15:07:10
    Temat: Re: Kwarantanna
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 24.03.2020 o 22:06, Animka pisze:
> [...]
    a.pl...

    > Społeczniczki, ale na pare złoty od emeryta na pewno liczą.

    To się nazywa "koszyczkowe" :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi - kwarantanna)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 62. Data: 2020-03-25 15:11:52
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 24.03.2020 o 21:53, Animka pisze:

    > Przecież do sauny wyjeżdża.

    Ech Animko, saunę mam w domu :)
    Ale żebyś nie pomyślała sobie Bóg wie co, to sauna jest jedynym luksusem
    w tym domu. Zresztą dom, to też spore nadużycie - temperatura w izbie
    wynosi nad ranem ok. 6 stopni Celsjusza:)
    A kibelek mam własnej konstrukcji w ogrodzie, taki klasyczny - z
    serduszkiem :)

  • 63. Data: 2020-03-25 16:27:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >luksusem w tym domu. Zresztą dom, to też spore nadużycie -
    >temperatura w izbie wynosi nad ranem ok. 6 stopni Celsjusza:)

    Na saune ma, a na kaloryfer nie ma ;-P

    Spij w saunie :-)

    >A kibelek mam własnej konstrukcji w ogrodzie, taki klasyczny - z
    >serduszkiem :)

    To Ty tam chyba nie masz warunkow do kwarantanny, nalezy Ci sie pomoc
    :-)

    J.

  • 64. Data: 2020-03-25 22:40:22
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-25 o 15:05, Wiesiaczek pisze:

    > Owszem, jest Biedronka i Stokrotka a także Groszek i ABC.
    > Biedronka co prawda, wystartowała dopiero chyba w tym roku.

    Pisałeś, że jesteś teraz na podkarpackiej wsi, na kwarantannie, więc
    ciekawa jestem co to za wieś, że tam jest sporo sklepów i nawet OPS.

    > Kierowniczka oczywiście ma pracowników i z zakupami przyjechał jakiś
    > facet samochodem osobowym.
    > To, że kupiła kierowniczka to taki skrót myślowy, taka forma
    > personifikacji całego procesu zakupowego.
    > Przed chwilą dostarczył ostatnio zamówione zakupy i zostawił pismo z
    > numerem konta bankowego, na które zresztą już przelałem należną kasę.
    > Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości, to śmiało pytaj.

    Nie mam pytań:-)

    > Słusznie! Co proponujesz?

    Albo nic, albo kwiaty, albo jakieś czekoladki i podziękowania dla
    zespołu OPS.

    Mnie zapalenie tym sposobem by nie przeszło. Tylko antybiotyk i
    ewentualnie te bańki.

    > Saunę mam w domu, własną, prywatną czy jak tam wolisz:)

    Aha :-)

    > Bańki też własne a zapas Aspiryny był w apteczce domowej.
    > (Przy okazji, to nie byłą Polopiryna tylko Aspiryna Bayera,
    > rozpuszczalna z witaminą C)

    Mnie przypasowała w razie czego Polopiryna MAX. Jakiś rok temu kupiłam w
    Auchanie, a teraz nie ma. Nawet w aptekach. Te proszki są zalane czymś,
    jakąś otoczkę mają. Dzięki temu mnie nie szkodzi i jest skuteczna, ale
    więcej niż po 1 przez 3 dni raczej nie mogę i tak brać, bo mnie może po
    polopirynie czy aspirynie (nie kupuję) lecieć krew z nosa.
    Dobrze to mieć w domu jak zimno człowieka trzęsie, tzn. zaczyna się
    jakieś przeziębienie.

    Na kaszel bardzo dobry jest syrop Bronchicum. Dobry w smaku. Albo
    Tussipet (teraz na receptę).

    > Otóż ja mierzyłem dwoma termometrami: szklanym i elektronicznym.
    > Wskazania były podobne.

    To znaczy, że ten elektroniczny dobrze mierzy,

    > Pierwsze słyszę!
    > Masz coś na ten temat?

    Teraz znalazłam coś takiego:

    Obniżona temperatura ciała a hipotermia

    Hipotermia jest stanem, w którym dochodzi do wychłodzenia organizmu,
    temperatura ciała spada poniżej 35 stopni Celsjusza. Tego typu objaw
    jest charakterystyczny dla stanu osłabienia organizmu związanego z
    infekcją wirusową - przeziębieniem lub grypą. Hipotermia może jednak
    prowadzić do drastycznych zmian w organizmie. Rozwijająca się hipotermia
    przechodzi 4 stadia. W pierwszym z nich obniżona temperatura ciała
    wynosi zaledwie 32 do 35 stopni Celsjusza i może prowadzić do dreszczy.
    Pojawienie się dreszczy jest w takiej sytuacji zjawiskiem normalnym,
    gdyż szybkie skurcze komórek mięśniowych doprowadzają do wytworzenia
    ciepła w mięśniach szkieletowych. Jest to proces tzw. termogenezy
    drżeniowej. W tym momencie należy przyodziać więcej warstw ubrań lub w
    miarę możliwości przenieść się w ciepłe miejsce. Łagodna hipotermia ma
    miejsce wówczas, gdy oprócz dreszczy zauważmy zawroty głowy, znużenie i
    lekką dezorientację. W drugim stadium hipotermii obniżona temperatura
    może wynosić nawet 28 stopni Celsjusza, dreszcze zanikają, świadomość
    jest stopniowo znoszona. Trzecie i czwarte stadium doprowadzają do
    ciągłego stopniowego obniżania temperatury ciała i sukcesywnego
    spłycania oddechu. Jeśli temperatura ciała obniży się poniżej 24 stopni
    Celsjusza, zwykle następuje zgon.
    https://www.medonet.pl/zdrowie,obnizona-temperatura-
    ciala---skad-sie-bierze-i-co-oznacza,artykul,1731397
    .html

    > No widzisz, Ciebie też dotknęła ta epidemia!
    > To być może jest poważniejsza sprawa niż ten zasrany wirus!

    Muszę kupić jakiś beztęciowy termometr jednak. Z tym, że wyczuwam sama i
    jak mam 37 stopni to się bardzo żle czuję i wydaje mi się, że mam 38.
    Jak paracetamol nie pomoże to lecę do lekarza.

    --
    animka

  • 65. Data: 2020-03-25 22:48:04
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-25 o 22:40, Animka pisze:

> [...]
    > jak mam 37 stopni  to się bardzo żle czuję i wydaje mi się, że mam 38.
    > Jak paracetamol nie pomoże to lecę do lekarza.

    Teraz znalazłam jeszcze cos takiego:
    Jak zbić gorączkę? - KtoMaLek
    ktomalek.pl > Zdrowie
    5 wrz 2018 - pod pachą - popularna, choć najmniej dokładna metoda.
    Prawidłowa temperatura u osoby dorosłej powinna wynosić 35,5 - 37,0 °C,
    u dzieci 35, ...

    --
    animka

  • 66. Data: 2020-03-25 23:19:37
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-25 o 15:11, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > w tym domu. Zresztą dom, to też spore nadużycie - temperatura w izbie
    > wynosi nad ranem ok. 6 stopni Celsjusza:)

    Kominka nie masz, ani żadnego pieca?

    > A kibelek mam własnej konstrukcji w ogrodzie, taki klasyczny - z
    > serduszkiem :)

    Moższ sobie wygospodarować to specjalne pomieszczenie.
    Saunę masz, a toalety w domu nie masz?
    Stać Cię pewnie na to bo za granicę często wyjedżasz.

    --
    animka

  • 67. Data: 2020-03-25 23:22:51
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-25 o 16:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup

    > Na saune ma, a na kaloryfer nie ma ;-P
    >
    > Spij w saunie :-)

    > To Ty tam chyba nie masz warunkow do kwarantanny, nalezy Ci sie pomoc :-)

    Tak. W szpitalu. Tylko, że Wiesio się zaprze rękami i nogami i powie, że
    kuruje się przecież bimbrem z ogórkami.

    --
    animka

  • 68. Data: 2020-03-26 12:25:16
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 25.03.2020 o 23:19, Animka pisze:

    > Kominka nie masz, ani żadnego pieca?

    Mam kominek, ale nagrzanie kamiennych ścian kominkiem?

    > Moższ sobie wygospodarować to specjalne pomieszczenie.
    > Saunę masz, a toalety w domu nie masz?

    Sauna nie wymaga kanalizacji, a toaleta jak najbardziej.
    Szamba też nie mam.

    > Stać Cię pewnie na to bo za granicę często wyjedżasz.

    Może stać a może nie. To kwestia priorytetów.
    Jeden woli kafelki, duperelki a ja wolę surową naturę.
    A za granice wyjeżdżam bardziej dla satysfakcji niż dla kasy. Nie
    oceniaj mnie po sobie, że jak jeździ za granicę to zaraz nazwozi złota,
    kryształów czy czegoś tam jeszcze :)

  • 69. Data: 2020-03-26 12:57:57
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 25.03.2020 o 23:22, Animka pisze:

    > Tak. W szpitalu. Tylko, że Wiesio się zaprze rękami i nogami i powie, że
    > kuruje się przecież bimbrem z ogórkami.

    Spokojnie, daję sobie świetnie radę. Szkoda tylko, że jakiś debil
    odpowiada na moje posty wiedząc, że jest u mnie w KF-ie.
    A Ty mi tego gnoja z niego wyciągasz.

  • 70. Data: 2020-03-26 15:32:17
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-26 o 12:25, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > A za granice wyjeżdżam bardziej dla satysfakcji niż dla kasy. Nie
    > oceniaj mnie po sobie, że jak jeździ za granicę to zaraz nazwozi złota,

    Ależ ja Ciebie wcale nie oceniam i to szczególnie w/g siebie.

    Kryształów miałam (z prezentów) do licha i ciut ciut. Ze 3 się stłukły,
    resztę-oprócz 3 szt. porozdawałam.
    Złoto to mam jakie mam, nie z żadnego przywozu.
    Za granicę nie wyjeżdżam bo mnie nie stać.
    Pozdrawiam.

    --
    animka