  • 1. Data: 2004-01-17 09:33:49
    Temat: Kupno za grancą
    Od: "Edmund" <p...@s...pl>

    Witam.
    Mam pytanie, czy kupując za granica od obcokrajowca znającego biegle język
    polski mogę spisać umowę kupna-sprzedaży w języku polskim. Czy taka umowa
    będzie chonorowana przez polskie urzędy.
    Z poważaniem
    Edmund

  • 2. Data: 2004-01-17 12:46:53
    Temat: Re: Kupno za grancą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W artykule buavlk$eg5$...@n...news.tpi.pl,
    niejaki(a): Edmund z adresu <p...@s...pl>
    napisaws:buavlk$eg5$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    język
    > polski mogę spisać umowę kupna-sprzedaży w języku polskim. Czy taka

    Moim zdaniem tak. Możecie nawet umowę sporządzić w dwóch językacj.
    Widziałem takie umowy, gdzie są dwie kolumny, w jednej jest po polsku a w
    drugiej na przykład po angielsku. W ten sposób unikniesz potrzeby
    tłumaczenia umowy.

  • 3. Data: 2004-01-17 19:42:23
    Od: "chiniol" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Widziałem takie umowy, gdzie są dwie kolumny, w jednej jest po polsku a w
    > drugiej na przykład po angielsku. W ten sposób unikniesz potrzeby

    Zgadzam sie ze mozliwe jest napisanie umowy w 2 jezykach tylko ze wtedy masz
    2 autentyczne teksty umowy i mozliwe niedogodnosci interpretacyjne. Przeciez
    nie pojdziesz do prawnika tylko umowe napisesz jezykiem potocznym co w
    konsekwencji moze prowadzic do sporow.

    pozdrawiam

    chiniol :)

  • 4. Data: 2004-01-17 20:55:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "chiniol" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Przeciez
    > nie pojdziesz do prawnika tylko umowe napisesz jezykiem potocznym co w

    To zależy co to za umowa. Jeśli zakupu samochodu, to nie ma raczej
    możliwości by powstały jakieś tam wątpliwości. Zresztą w tego typu umowach
    zazwyczaj umieszcza się paragraf, że w razie wątpliwości wiążący jest
    tekst w danym języku.